Hive data ud fra beskadiget SD-kort?

Software d.  24. marts. 2012, skrevet af Argaen
Vist: 2955 gange.

Argaen

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2012 01:40:08
Svar/Indlæg:
99/20
Hej.

Min kærestes LG Optimus x2 havde ligget på sofabordet et stykke tid og da hun tager den op, fryser telefonen og hun må pille batteriet ud for at få liv i den igen.

Da den starter op igen, fryser den lige så snart Android er loadet ind. Hun hiver igen batteriet ud og sætter det i igen med samme resultat.

Jeg rodede lidt med den og efter noget tid og en masse genstart, kan jeg nu komme ind i telefonen. Der er dog en ventetid på 5-7 minutter fra opstart til den be'r om pinkoden.

Når jeg kommer forbi pinkoden, får jeg fejlmeddelelsen "Internt SD-kort beskadiget. Omformater det".

Jeg har prøvet at tilslutte telefonen med kabel til computeren for at få hendes billeder og andet kopieret over på min computer, men Windows har kun lyst til at formattere drevene, da den ikke kan genkende dem.

Jeg har også prøvet at overføre med Bluetooth, men det vil den heller ikke.

Når jeg trykker på kamera eller galleri (eller noget af det andet der har data på SD-kortet) på telefonen, får jeg meddelelsen "Media Scanner is Running" og så sker der ikke mere.

Er der nogen som helst mulighed for at oprette forbindelse til det interne SD-kort, så jeg kan få hevet så meget data ud som muligt?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Argaen d. 24-03-2012 01:42:01.
Silent

Skribent
Tilføjet:
24-03-2012 02:53:50
Svar/Indlæg:
3223/205
Sæt kortet i en alm kortlæser, der findes forskellige værktøjer som f.eks. Getdataback fra www.runtime.org eller r-studio http://www.r-tt.com/?KTBXV005 som kan hive dine data ud.

Hvis kortet er et sandisk, følger der som regel deres eget recovery software med, 🙂

Argaen

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2012 11:13:49
Svar/Indlæg:
99/20
Tak, men det er lidt svært når det er den interne hukommelse og ikke et ekstra kort der er sat i. 😀

Jeg glemte at sige at når jeg sætter telefonen til computeren, så vil telefonen ikke aktivere 'USB masse lagring' til.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2012 14:01:41
Svar/Indlæg:
2246/14
har du android develovpment tools ?
du kunne måske tilgå det interne kort på den måde, men jeg tror ikke du skal gøre dig store forhåbninger...
hent adb og slå usb debugging til i telefonen...
så går du ind i mappen hvor adb ligger og kører adb shell.
så skulle du kunne tilgå telefonen med commandline...
du kan hente ting med adb pull.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 24-03-2012 14:02:01.

Argaen

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2012 00:38:10
Svar/Indlæg:
99/20
#3 Tak, jeg har nu installeret Android SDK.

Jeg kunne til gengæld ikke finde ud af at bruge pull på den rigtige måde, så jeg ledte videre og fandt Android Commander til Windows, som har pull (og andre ADB kommandoer) indbygget i et GUI i stil med Norton Commander.

Desværre gik telefonen ned mens jeg var igang med en pull og det tog mig omkring 45 minutter før jeg fik liv i telefonen igen.

Umiddelbart ser det ud til at den allerede har slettet/mistet alle billeder, så jeg behøver vist ikke rode så meget mere med det. 😕

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2012 09:23:59
Svar/Indlæg:
2246/14
desværre, det lyder som om det er toast...
Når i får en ny fon kan jeg anbefale den seneste beta af dropbox, den uploader automatisk alle billeder&screenshots man tager på telefonen... (lige nu får man vidst også 3GB ekstra plads)...

Argaen

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2012 12:05:26
Svar/Indlæg:
99/20
Der er så opstået endnu et problem. Den siger den vil formatere kortet, men når jeg siger OK til at den skal gøre det, så sker der ikke en skid.

Jeg prøvede tricket med at holde Power & Vol- inde. Da den så starter op igen, så virker hverken knapper eller touchskærm.

Efter et par automatiske genstart, så melder den stadig "Internt SD-kort beskadiget. Omformater det" og der sker stadig intet når jeg trykker 'Formater'.

Tror desværre at jeg bliver nødt til at sende den ind til Telenor igen, selvom jeg har dårlig erfaring med deres support. ☹