Overclocker
Tilføjet:
26-03-2012 20:27:31
Svar/Indlæg:
48/10
hey
jeg står og skal til at samle et nyt media center, og synes desværre det er lidt svært at vælge side ud fra de info jeg har kunne finde.
hvad jeg er sikker på er at intel tæsker amd på cpu siden, og omvendt når vi snakker på gpu siden (har tænkt mig at køre rent apu, så ingen grafik ved siden af det indbyggede)
ud over lidt netsurfing og videostreaming fra nettet, ville den skulle bruges til at video encoding/transcoding (selvfølgelig decoding men ja :) )
amd vinder klart på pris, og på antallet af sata600 og usb 3 porte, hvilket også har gjort at jeg har kigget mest på amds løsning.
men når det kommer til video encoding/transcoding virker det til at intels quick sync slår alt og alle og både cude og amd's app acceleration. har dog kun kunne finde en benchmark på det der matcher en i5 med hd3000, og ikke i3'erens hd2000 og en af amd's mobil udgaver af a serien, så har ikke rigtigt gjort mig meget klogere når det er en sammenligning på det stærkeste på den ene side og det svageste på den anden side.
så mit spørgsmål er vel egentlig om der er nogle som har nogle inputs for den ene eller den anden side til formålet. eventuelt nogen som har testet, eller ikke har noget imod at teste mellem de to muligheder, eller som kender til nogle benchmarks der allerede ligger på nettet, som jeg ikke har været i stand til at finde?
any help would be apreciated :)