jeg sidder med 2 HD 5850 extreme kort, men overvejer om jeg skal prøve trifire. Problemet med extreme kortene er at de kun har én Crossfire "udgang". Så jeg vil teste om man kan smide et alm. 5850 imellem dem og køre trifire.
Er der nogen flinke mennesker i København eller nordsjælland som har lyst til at låne mig sådan et 5850 til en test? 🙂
Betaler gerne i Cola eller chokolade for venligheden! 😀
Kortet selv kan ikke samarbejde med mere end 2 kort. Efter hvad jeg ved af, så vil det ikke fungerer, men det er vel værd at prøve. Gider du skrive hvad du finder ud af, hvis du kan låne et?
Som jeg ser det vil det ikke fungerer, og du vil ende op med kun at kunne se et enkelt kort i windows, men man kan vel være heldig. Desværre har jeg ikke et 58xx kort du kan prøve med.
Husk at du også kan bruge et 5830 eller 5870 at prøve det med. Det er samme GPU, og de kan derfor sagtens køre i CrossFire sammen.
Dum som jeg er, er det eneste sted jeg ikke har læst, på sapphires hjemmeside 🤡
Der står: AMD CrossFireXT Multi-GPU Technology
Triple or Quadruple gaming power with AMD CrossFireXT Multi-GPU Technology.AMD CrossFireX technology supports up to four graphics cards to be used in a single system.
Det burde virke hvis man eller kan få en bro til at passe, det kan måske blive det største problem da crossfire forbindelserne jo ikke sidder overfor hinanden når du smider et "alm" kort imellem de andre. Men måske hvis man kan få en der er fleksibel, eller en af de lange, de burde kunne give sig nok til at få den på plads. Det med forbindelserne har jeg ikke tænkt over før nu selvom vi jo har snakket lidt frem og tilbage. Men vi må se. Er der ikke nogen i kbh der har et 5830/5850/5870 kort 0# kan låne.??
#9+10 Har en ca. 10 cm CF bro, som jeg regnede med jeg kunne sno lidt så den passede 🙂 Er et 5970 = 2x5850 ? Eller hvordan skal det forstås? Troede kun det var samme "numre" der kunne CF, 5830, 5850, 5870...
Det er rigtigt hvad han siger, kortet er også en god del kortere, lavet på et helt andet pcb. Så det er et helt specielt 5850, det udkom også over et år efter de andre så vidt jeg husker, og til en god pris, lige omkring en tusse. 😉 Eller var det under.??
#18 Problemet er lidt at det ikke er et reference kort. Overhovedet 🙂 Så der er ikke rigtig nogen, der med sikkerhed kan sige, om de understøtter tri-fire.