Kan det betale sig at skifte platform, vil jeg få nok ud af det, det tænker jeg lidt, er der nolge her inde som ved om det kan betale sig at skifte fra X58 til X79? :)
ja men har en 920 C så den kan ikke komme højere ind 3,7 :P men ja det er også det jeg ligger det i, men kunne nu godt tænke mig at få usb 3,0 til front og de nye ting :) men ja det er virkelig det om det kan betale sig
Ellers kan du jo købe en LGA1155 platform, som kan købes for nogte billigere summer. Dog er der tale om omtrent samme ydelsesboost for de ekstra penge.
jeg har også en i7 920 og har bare valgt at købe en i7 970 🙂 til 3100kr også OC den det stadig billigere end en 3930k og de begge 32nm og 6 core og 12 mb cache
Nej det kan ikke betale sig. Hvis du skulle noget så skulle den udskiftes med en Ivy Bridge (du har ikke nativ understøttelse af USB 3.0 på X79 mener jeg) X79 er simpelthen for dyr og jeg tror ikke strømforbruget er ændret meget ift. X58/920 så ikke engang der kan det betale sig.
Hvis du skal noget; skift til Ivy B. Andet vil ikke kunne betale sig - hverken ydelses eller penge mæssigt. De er jo stadig nogle ganske habile CPU'er til gaming 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 27-03-2012 19:30:36.
#11 Den test er helt ude i hampen, i spil er der ikke meget forskel, men i 3dmark 11 bider den altså en del fra sig, 980 @4.8Ghz laver ca 13k CPU score, der laver min ca 13k std clocks.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 27-03-2012 20:16:14.
#11 Den test er helt ude i hampen, i spil er der ikke meget forskel, men i 3dmark 11 bider den altså en del fra sig, 980 @4.8Ghz laver ca 13k CPU score, der laver min ca 13k std clocks.
Min erfaring er at 3Dmark11 er lidt ligeglad med CPU, bare den kan trække grafikkortene. Jeg får ikke ret meget mere ud af 3Dmark11 ved at clocke min 3960x til 4.8Ghz mod standard, du kan selv se i mine X79 bundkort tests, der er ikke ret meget at hente ved så vildt et overclock.
ja jeg vil bare have en 6 core 🙂 og den er på vej til mig fra tyskland til 3110kr og det fint til mig 😀 Ivy bridge må blive en anden gang den cpu jeg får kan stadig banke nogen cpuer 😀 også 3777k hehe