Kan jeg klare mig med en Ipad?

Diverse d.  28. marts. 2012, skrevet af kickass
Vist: 1002 gange.

kickass

Newbie
Tilføjet:
28-03-2012 02:16:20
Svar/Indlæg:
8/8
Det her er mine eneste 2 muligheder. Det bliver enten den nye Ipad eller en Macbook Air 13" (som er uhyggelig dyr). Jeg er TRÆT af Windows og skal aldrig tilbage til det.

Jeg har aldrig selv haft en Ipad, men for mig at se så kan den godt opfylde mine behov.

Her er de ting jeg skal foretage mig:

- Lytte til musik.
- Streame musik til min netværksafspiller.
- Rutevejledning.
- Garageband (Er det bedst på ipad eller air?
- Læse e-books.
- Se film.
- Spille små hyggespil.
- Tilslutte eksterne medier (ekstern hdd, flash drive, sd-kort)
- Skype.
- Kigge hjemmesider
- Emails

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af kickass d. 28-03-2012 02:16:56.
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
28-03-2012 05:16:39
Svar/Indlæg:
4033/364
Jeg kunne komme med noget græsset er altid grønnere på den anden side - - for Windows er langt fra perfekt, men det er det operativ system som har den langt bedste support af programmer, spil og hardware. Men nu er det jo ikke fordi du ikke kan installere Ubuntu (linux) eller noget andet på din PCer du har idag.Ubuntu fås endda i en version som kan installeres som program fra Windows og kan afinstalleres ditto.

Men for at starte med iPad (og mange andre tablets for den sags skyld) - jo de kan klare det meste, men hardwaremæssigt er det en stor smartphone. Det betyder

1. Man kan ikke bare sætte alle mulige enheder til, da de skal have drivere mm. med iPad kræver det adaptere for at fx. læse SDkort - ekstern harddisk vil som minimum kræve et adapter (alternativ skal du gøre det via en NAS eller lign). Her kan Android tablets være en tand bedre.

2. Programudbuddet er et helt andet - der findes masser af programmer som i store træk kan det samme som til PC - men de færreste er så avanceret.

3. Hverken android eller iOS (som iPad/iPhone/iPod bruger) understøtter java, så f.eks. NemID sider, som netbank , mange sider fra det offentlige kan du ikke se medmindre du laver fjernstyring af en rigtig PC - men det kræver at du har en PC som du kan fjernstyre. Måske har din bank en app som kan bruges - men det offentlige kan nok være lidt mere af en udfordring..

4. iPad understøtter ikke Flash som bl.a. bruges på hjemmesider (typisk billeder, små film, streaming film mm)

Jeg ved ikke helt hvad du mener med Garageband , men hvis det er at lave musik så er iPad nok langt fra optimal.

Det er lidt ligesom have bil - hvis du har en fiat 500, den ser smart ud - men når du skal købe møbler i Ikea - så kan det meste lade sig gøre, men en tre personers sofa gør ikke. Hvor en kassevogn omvendt ikke ser smart ud, men den er praktisk.

Der er ingen tvivl om at MacBook Air er en fed maskine (Emilios artikel er måske et sted at starte:
http://hwt.dk/Test/21914/En-Ap... )

Hvis du kan leve med Windows og alle de muligheder det giver, så er Asus Zenbook et mere økonomisk fremkommeligt alternativ:

http://hwt.dk/Test/21971/ZenBo...

Fordelen ved en "rigtig" computer - fx Macbook air, er at du med bootcamp kan køre Windows - for det kan godt være når det kommer til stykket, så er der lige noget software , en printer eller lign som bare ikke vil virke...

Men gå ned i en apple butik (jeg ville nok vælge en som kun forhandler apple, da de måske ved mere end fx Fona, bilka etc) og prøv en iPad og afprøv de ting som du vil bruge og spørg om tingene.

The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2012 09:15:46
Svar/Indlæg:
422/58
1) Ja
2) Apple TV: Ja (ellers nej)
3) Ja
4) Bedst på Air
5) Ja
6) iTunes film: Ja (ellers lidt besværligt)
7) Ja
8) Nej (kun via adapter, men bliver aldrig godt)
9) Ja
10) Ja (men helst ikke alt for lange)

Og er der mere, så spørg løs :).. Har lige fået den nye iPad inf af døren, så kan teste det meste af, hvis det er ;)

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2012 15:32:34
Svar/Indlæg:
7765/230
Skal ikke gøre mig klog på apple ting, men kan se der er mulighed for at få den nye iPad billigere
http://nyhederne.tv2.dk/articl...