Moderator
Tilføjet: 31-03-2012 16:05:40
Svar/Indlæg:
4982/47
Da damens Gfx er sendt til RMA, og hendes gamle 8800GT (samt min søsters gamle 8800GS) spiller op, er der blevet bevillet en enkelt omgang Gfx bagning i den nye ovn, da hun nu er blevet utålmodig efter at kunne bruge sin Pc igen 😛
Men hvordan er det nu, 200c i 5min ? 😀
Hvis et par af dem der har bagt tidligere smider et par "opskrifter", så jeg ikke skal rode med det igen, så smider jeg til gengæld lidt billeder af det lille projekt, her senere i aften 😉
Af med alt du kan skrue af på kortet. Af med køle pasta etc..
Så tager du en bage plade. Putter noget sølv papir på og nogen sølv papir kugler neden under kortet så det hviler på dem. Altså så kortet ikke har kontakt med bunden.
200 grader, og så mellem 5-10 minutter i ovnen.
Lad kortet køle af i en halv times tid.
Smid det i computeren og se om det dur.
HUSK! Alt plastik skal af, hvis der kommer smeltet plastik over det hele på kortet. Så er du lidt på røven 😛
Det er for at smelte lode tinnet og så få det til at størkne. Så hvis der har været en dårlig forbindelse så vil tinnet gå hen og sætte sig som det burde være.
Ny Skribent
Tilføjet: 01-04-2012 13:09:48
Svar/Indlæg:
494/66
Kunne være man skulle prøve det med et bundkort jeg har til at ligge, det opfører sig lidt underligt nogle gange og kan ikke finde udad hvad der galt........
*EDIT* dur sgu nok ik....alt for meget plastik på
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af loopstr d. 01-04-2012 13:14:53.
Moderator
Tilføjet: 01-04-2012 14:40:51
Svar/Indlæg:
4982/47
Både og, der er jo det samme plastik på under reflow ved produktion, på nær få dele som kan sættes på bagefter, det handler nok mere at det ikke er rigtige reflow ovne vi har adgang til, og derfor er det meget svært at reflow et mobo i en alm ovn, da det skal have meget længere men lavere varme end i en rigtig reflow ovn 🙂