Jeg har puttet min hp pavilion 9067 i et fractal design core 3000 med 3 blæser som er tilsluttet bundkoret (der hvor std blæseren var tilsluttet) alle 3 kabinet blæser virker og det gør cpu blæseren også.
Jeg kan tilslutte blæserne til min slot hvor der er en manuel justering der virker uafhænnigt af bundkortet, det er bare strøm man tilslutter til regulatoren og så er der et stik i slotten,regulatoren som fordeler strøm til alle 3 blæser (psuen er en ny fra seasonic)
Hvad gør jeg?
Kan bundkortet ikke klare mere end en blæser (har haft den til at strte uden fejlen, har prøvet at skifte lidt mellem bundkortet og den manuelle justering (har ikke brugt begge to på en gang)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 01-04-2012 21:48:41.
kan det være fordi den ikke har omdrejninger nok at bundkortet tror den er defekt, har du eventuelt en anden blæser med højere omdrejninger du kan prøve at sætte på
Tror bare du skal i BIOS og slå 'advarslen' fra - eller sætte den til at ignorere den. Hvis du kan se at dine blæsere kører fint, så skal pc'en jo bare have at vide, at den skal blande sig udenom 😉
Som #5 siger skal du slå advarslerne fra fordi du har blæserene til at køre udenom bundkortet. Fordi du gør det tror bundkortet at blæseren er defekt, da den jo slet ikke er der.
Tror bare du skal i BIOS og slå 'advarslen' fra - eller sætte den til at ignorere den. Hvis du kan se at dine blæsere kører fint, så skal pc'en jo bare have at vide, at den skal blande sig udenom 😉