problemer med støj fra pumpe

Vandkøling d.  05. april. 2012, skrevet af Gormmg
Vist: 516 gange.

Gormmg

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2012 11:34:36
Svar/Indlæg:
159/57
hej alle sammen

jeg er lidt ny til vandkørling og har lige samlet mit første sæt, jeg har samlet det i en 800D, men jeg har et problem med at det støjer lige så meget som et køleskab, eller rettet støjen kommer fra min samlet pumpe og reservoir løsning, jeg har en XSPC dual bay med en swittech 18 W pumpe på, og det larmer det laver vibrationer, først troede jeg det var fordi alle lufthuller ikke var ude, men efter jeg har lade det stå i 10 timer hvor det har kørt samt med at jeg har fjernet alle store luft huller larmer det stadig, nolge der har leget med sådan et system som måske kender noget til det, jeg er måske bange for at det der er fordi jeg har strammet pumpen for meget op af res od derfor det larmer men er ikke sikker.
Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 15:07:01
Svar/Indlæg:
2246/14
dear lord mand, brug et punktum.
Det lyder som vibrationer der spreder sig igennem monteringen og ud i kabinettet. Hvordan lyder det hvis du tager res+pumpe løs og holder det væk fra kabinettet ?
DCC/Swiftec 18W pumperne laver mange vibrationer, og får man ikke absorberet dem på en eller anden måde kommer de videre ud i kabinettet...
jeg har med vilje afkoblet min pumpe fra kabinettet med noget skumgummi og slanger der ikke er så stive...