IGPU uden udgang på Mobo?

Grafikkort d.  05. april. 2012, skrevet af TheisF
Vist: 629 gange.

TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
05-04-2012 20:49:40
Svar/Indlæg:
470/41
Hej Hwt.

Kan jeg få mit IGPU til at fungere igennem mit GFX x1600?
Er der noget software opsætning eller skal den bare aktiveres i BIOS?

Hilsen Theis.
Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 22:21:04
Svar/Indlæg:
2246/14
hvad er det for et system ? så vidt jeg kan se er dit system et SB system, det har ikke en (amd) x1600 gpu af nogen slags...
hvad vil du bruge din igpu til ? hvis det er til quick sync skal du have hentet noget software fra LL's side. Det er ret let at installere...
Du kan aldrig få billede ud af det motherboard, der er simpelthen ikke nogen udgang til det.

citat fra asus:
* ASUS Maximus IV Extreme-Z motherboards retain iGPU accessibility alongside native LucidLogix® VirtuT support for auto switching between integrated graphics and discrete graphics cards. This enables full use of Sandy Bridge iGPU features for improved media performance regardless of whether you use onboard or add-on VGA output.



TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
05-04-2012 22:25:01
Svar/Indlæg:
470/41
Jeg ved godt at der ikke er nogle udgang.
Mit grafikkort er et AMD x1600 series og en I5 2500K SB Cpu.

Ideen var så om man kunne bruge mit Gfx som udgang på en måde, nu hvor jeg ikke har en udgang på mit bundkort.

Grunden til det er at jeg venter lidt med at købe grafikkort da alle mine penge røg på et nyt fjernsyn 🙂
Da det her Gfx ikke kan så meget ville det være sejt vis jeg istedet kunne bruge Intel 2000 / 3000 (kan ikke lige huske hvad det er for et) grafik chip som er indbygget i min CPU.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 22:32:43
Svar/Indlæg:
2246/14
Du kan bruge det til nogen ting, så som quick sync.
spil osv vil vidst altid blive renderet på den dedikerede gpu, når du ikke har en udgang på mb'et. Hvis du havde en udgang på mb'et kunne du bare flytte skærmen derover, og så ville igpu'en rendere spil osv.
Den måde LL har tryllet med quick sync er ved at installere en ekstra driver, og så stjæle de kald der bliver lavet til quick Sync. Det ville sikkert være svært at implementere til hele gpu'en.