ny bærebar stort dilemma :)

Apple d.  06. april. 2012, skrevet af Tfalkman
Vist: 1869 gange.

Tfalkman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2012 21:27:08
Svar/Indlæg:
866/227
jeg skal til at studere igen og jeg må nok erkende at min gode gamle ibm x300 er klar til at gå på pension...

det store dilemma går så på hvad man skal vælge, jeg har kigget rigtig meget på macbook air tildels fordi at min søster har en og roser den til skyerne, men også på grund af at den er meget slank og har belyst tastetur hvilket jeg værdsætter højt.

MEN jeg har aldrig brugt mac OS og vil derfor hører jer om i hurtigt fandt ud af at bruge det? og eventuelle fordele og ulæmper ved det frem for windows?

og er der nogen former for problemer når der skal snakkes sammen med android og windows?


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Tfalkman d. 06-04-2012 21:31:44.
Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2012 22:22:32
Svar/Indlæg:
3671/66
Du kan jo også vælge en Ultrabook. Hvor meget er du villig til at give ?
Egentlig kan en bærbar til små 3000,- sikkert dække dit behov fint. Den skal jo ikke kunne det store - det er vel bare til browsing og word programmer etc. ?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2012 22:30:18
Svar/Indlæg:
7765/230
#0+1
"til browsing og word programmer etc."
Ja så skal der da mindst en macbook pro. til... :yes:
http://store.apple.com/dk/conf...


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2012 23:32:47
Svar/Indlæg:
743/13
#0
Hvad skal du studere ?

I øvrigt er X300 da en over fræk maskine ;) Smid en PM, hvis du overvejer at sælge.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af mazlink d. 06-04-2012 23:34:34.


Tfalkman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 00:41:51
Svar/Indlæg:
866/227

#3 jeg skal læse til maskinmester og jeg forventer ikke at jeg for brug for noget vandvittigt men til dagligt synes jeg bare det er rart at have en bærebar der ikke mangler kræfter. den gamle x300 regner jeg med at fruen skal arve :)

da jeg fra min x300 er vandt til ssd så er det et krav ... den skal kunne bruges til ganske almindeligt arbejde i exel,word osv. og engang imellem photoshop og paint. som sagt ikke noget vildt krævene.
jeg har kigget lidt på de ultrabooks fra asus, samsung og dell

http://www.dell.com/dk/p/xps-1...

http://www.laptops.dk/product_...

http://www.computersalg.dk/pro...


nogen der kan tale for eller imod på en af dem?





Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Tfalkman d. 07-04-2012 00:52:16.


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 00:54:53
Svar/Indlæg:
3671/66
Den eneste Ultrabook jeg faktisk kan finde med lys i tasterne, lader til at være Samsung's Series 9. Så tag du bare en MacBook Air, hvis pris ikke er af betydning.


Tfalkman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 00:57:47
Svar/Indlæg:
866/227
den dell jeg linker til har belysning i tasterne :)
men jeg må jo prøve at låne min søsters og se om det mac os er noget for mig


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Tfalkman d. 07-04-2012 00:59:25.


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 10:40:56
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu har jeg ikke prøvet den nye lion, bruger stadig snow Leopard.

Men det er noget bøvlet OS og bruge, konstant jagt på driver, og mangel på samme.
Skal man lige printe noget ud der hvor man er, kan det blive en lang dag og ender med usb pin i en windows pc.
HW man skal koble til, virker heller ikke, pga driver mangel. Men mindre det er appel der har lavet det.
Problemer med og læse ntfs på usb pin og harddiske.
Java kan være et problem, især netbank kan få den til og gå i hi og crash browser.
Listen er lang.
Kan du leve med halv dårlig styresystem, på et virkeligt lækker design, det ser fedt ud.

Så jeg har dualboot med windows 7.

Der er en grund til at Mac os ikke koster mere end $29 for det er ikke mere værd.

Kan i ha en god lørdag. 🙂


LaMancha
 
Overclocker
Tilføjet:
07-04-2012 10:54:35
Svar/Indlæg:
15/1
#7
Alle de problemer der har hverken jeg eller kæresten oplevet med OSX. Alle de printere jeg har smidt i den har den printet på uden efterfølgende driver problemer, og uden at hente nogen heller.

Java er umiddelbart heller ikke et problem på hverken Firefox, Safari eller Chrome til OSX så tror da måske det du har haft har været fubar fra start af 😛 Alle i min omgangskreds der har Mac bruger netbank uden probs :)


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 10:58:36
Svar/Indlæg:
2343/272
Ibm x220 ser kæmpe lækker ud :)


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 13:20:55
Svar/Indlæg:
3011/103
#9
Hedder nu Lenovo....


#11
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 13:55:23
Svar/Indlæg:
4657/53
#8 Nu er Snow Leopard jo også gammel. Så jeg skal da ikke sige om det er blevet bedre.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2012 17:25:55
Svar/Indlæg:
5474/39
Hvis man er til små tynde bærbar i apple stil. Jeg har hørt, at det er Z-serien fra Asus er bedste tage. Jeg ved ikke så meget om det. Jeg har heller ikke interesse i små tyndebærbar. Jeg kan bedre lide, at de fylder lidt og står AMD på cpuen. 🙂 Jeg ved godt, at Intel er kraftigere, men Amd er bare nice i bærbar, så kan de OC. Hvis man kan modden med en bedre kølingsystem end standart.

Mine bekendte ville tage en Z-book fra Asus i stedet for Apple. Jeg er ikke til den type bærbar...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 07-04-2012 17:27:05.


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2012 10:29:55
Svar/Indlæg:
2343/272
#12 - AMD er langsommere og varmere? Og hvem gidder modde en ny bærbar til studiet :)


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2012 10:55:58
Svar/Indlæg:
8947/160
12# Modde en bærbar med amd cpu, lave om på køling osv. Det bliver vist noget værre rod. :no:


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2012 12:19:49
Svar/Indlæg:
5474/39
#13
Jeg er fint tilfreds med hastigheden på min 4 kernet amd bærbar. Jeg bruger ofte tunge opgaver kørende og mange vinduer åben på engang. Ja, nok ikke meget hente ved lave om kølesystemet i bærbar.

Jep, Intel er bedst til prisen på bærbar området også. Hvis jeg havde plads til bygge vand i min, så ville jeg gå igang med det.

Jeg går selv i skole, men tager det ikke alt for seriøst. Jeg burde nok mest af alt stoppe og rejse ud se verden årstid. Dog bliver nok også hård tur med mine særheder...
Min vejleder rådet mig til tage mere seriøst eller gå i gang med noget andet. Jeg valgt prøve på se om kunne tage mere seriøst, da jeg godt vil kunne sige jeg har en færdig uddannelse. Istedet for have startet på en masse ting og aldrig for gjort det færdig, som jeg gør for meget af for tiden.

Så må tiden vise hvordan og ledes en ting er sikkert. Når igen bliver sommer, så er jeg langt væk fra DK, så skal jeg ned slappe af i solen. Jeg skal have noget massage på ryg og nakke. Bare gå spille bold dagen lang.



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 08-04-2012 12:26:10.


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2012 08:06:52
Svar/Indlæg:
743/13
#0
Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge om uddannelsen bruger mange programmer der har behov for windows platformen til at køre på. Jeg kunne forestille mig at det blev ret irriterende i længden, hvis man enten skal dual boote, køre en parallels, eller noget tredie, for at bruge programmerne hver dag. Jeg ved at flere på mit studie har haft kig på windows computere, selvom de har mac.


Jens
 
Bruger
Tilføjet:
04-05-2012 11:00:10
Svar/Indlæg:
2/0
Jeg havde en MacBook Pro fra marts 2011 til januar i år.

Ellers har jeg altid haft pc. Jeg endte med at sælge MacBooken igen og skifte til Lenovo T520.

Hvis du skal sammenligne pc og Mac, er Mac temmelig dyr, og det nytter ikke at sammenligne billige pc'er med en Mac. Der skal noget godt til som fx Lenovos dyre serier.

Mac og Lenovos T-serie har skærme, der er bedre end næsten alt andet på markedet. Det koster penge. Prøv at se på andre computeres skærme i stærk belysning.

Måske - men også kun måske har MacBook en lille smule bedre betragtningsvinkel. Til gengæld har Lenovo antirefleksskærm som standard.

Det var bestemt til at overleve at skifte til Mac OSX, men den højt besungne fejlfrihed ved Mac OS er ikke helt så fantastisk, som påstået. Mac OS kan også fejle på flere forskellige punkter. Det er dog bedre til at køre videre med fejl under overfladen.
Jeg har oplevet fejl med Følgende på Mac: Opdatering af OS. Fejl på TimeMachine (Backup). Fejl på printerstyring af fotoprinter.
Hvis du vil afinstallere et program igen, er det endnu sværere at gøre fuldstændigt på Mac end i Windows.

Alt i alt er jeg lykkelig for at have vendt tilbage til Windows fordi jeg har langt mere kontrol over tingene her.

Selvom Lenovos touchpad er ganske god, vil jeg dog sige, at Mac klart har den bedste touchpad, jeg har prøvet.
Til gengæld kan jeg lidt bedre lide Lenovos tastatur.

Med en SSD føles opstartstiden til Win 7 cirka som Mac OSX med en almindelig harddisk - min SSD er ikke blandt de hurtigste.
Programmer starter hurtigere på Lenovo med SSD end på Mac med harddisk.

Håber at du kan bruge lidt af dette.

Med venlig hilsen


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2012 14:12:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

+1


The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2012 16:13:08
Svar/Indlæg:
422/58
Som de andre siger - tjek op på, hvilke programmer i skal bruge på uddannelsen, inden du vælger OS. Du har jo dog også altid muligheden for at installere Windows på en MacBook air, hvis det skulle være :).

Er penge ikke et problem, er MBA en super fin maskine. Alternativt giver en Zenbook finish og design i samme klasse til noget færre penge. Men baggrundsbelyste taster har den ikke. Hvis du beslutter dig for Zenbook og vil spare et par kroner, har jeg en til salg til 6k.