Jeg skal til at have bygget en ny puter. Det her er hvad jeg er kommet frem til:
Case: CoolerMaster Storm Trooper + sidepanel med vindue Motherboard: MSI Z77A-GD65 eller ASUS P8Z77-V Deluxe CPU: Intel 3570k eller 3770k CPU cooler: CoolerMaster Hyper 212 EVO GPU: 1 x GTX 680 SSD: 1 x Intel 520 (120 GB) HHD: 2-3 x WD PSU: CoolerMaster 850W modulær (Fra nuværende computer) RAM: 16 GB Audio: Noget Creative eller et Logitech G35
De er meget ens hvad angår specs God er der nogle ting der trækker mig mod MSI kortet:
* 3 x PCI-E x16 3.0 --vs--> 2 x PCI-E x16 3.0 + 1 x PCI-E x16 2.0 (rigtigt x4) * Dual BIOS
Jeg regner med at forsøge mig med lidt OC'ing hvilket bliver min første gang, så jeg kan godt lide ideen om at der er to BIOS'er, en ren og en der kan pilles ved.
Jeg havde et ASUS bundkort for nogle år siden som var udemærket, men har aldrig haft et MSI kort før, og når jeg læser div. ASUS vs MSI vs X... indlæg får jeg lidt indtrykket at MSI lidt bliver set som et 2. rangs mærke selv om jeg nu syntes de ser ud til at lavet nogle stærke ting.