Hardware setup?

Diverse d.  10. april. 2012, skrevet af Polywog
Vist: 589 gange.

Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 15:23:19
Svar/Indlæg:
197/24
Hej alle på Hwt.

Jeg har været så "heldig" at få fingerne i lidt udstyr igen (solgte/smed alt det gamle ud da jeg fik bærbar)

Og her er tale om et XfX 750i SLI bundkort og et Asus 3870 X2 grafikkort. Og så har jeg en Pentium D 935 cpu og ligge, er det noget i tror ville kunne arbejde sammen?

Grunden til at jeg ikke selv har testet det, er at jeg stadig mangler psu,hdd,ram og kabinet og lidt ander småting. Men hvis det alligevel ikke passer sammen, så ser jeg ikke nogen grund til at smide en masse penge efter noget jeg alligevel ikke kan bruge....Det er jo trodsalt krise...for mig! :D
Lussiboy
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 15:47:57
Svar/Indlæg:
259/32
Kan ikke se noget galt med det setup. Bundkort og CPU passer sammen, og det grafikkort er bare lige til at smide i. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lussiboy d. 10-04-2012 15:48:52.


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 16:49:16
Svar/Indlæg:
197/24
Fedt nok! Tak for svar Lussiboy.

Jeg var jo naiv nok til at tror at en Aldi bærbar var nok til mit behov, men jeg blev klogere.

Plus at jeg så lige så at Diablo 3 var på vej, så kunne jeg sku ikke lige holde mig tilbage! :D

Det er lidt trist at måtte nøjes med Diablo 2, Simcity 4 og Rollercoaster tycoon 3, når man ser på hva andre spiller! :D


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2012 17:18:34
Svar/Indlæg:
8947/160
Du skal ikke regne med særlig god ydelse fra det setup. Selv et "gammelt" core 2 duo setup løber i cirkler om det. Hvis du vil have stationær igen så spar lidt sammen og køb den brugt i dele herinde og andre steder hvor der handles brugt hardware. Så kan du få en rigtig fin maskine for 2500-3500kr. Den vil så yde mange gange bedre end de dele du selv har fået fat i. Det kommer selvfølgelig an på hvad du har af krav/forventer, men jeg ville ikke være tilfreds med det du har dér. Jeg/vi hjælper gerne med at strikke noget sammen hvis du har brug for hjælp, så bare sig til. 😉


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 17:31:22
Svar/Indlæg:
197/24
Shutdown << Min Pentium D er da en dual core...det er jeg da rimelig sikker på.

Nå men well, mit system skal egentlig ikke være så vildt. Og det jeg har hér vil "knock of my feet" i forhold til hva jeg ellers har haft. Det var noget med 4Gb ram og et Radeon 1800X Pro tror jeg endda det var. Og så en celeron skod ting.



Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 17:40:33
Svar/Indlæg:
197/24
Forresten, så skal det ikke kunne yde SÅ meget. Starcraft 2 er fint, og så de føromtalte spil. Det er rigeligt.

Måske at de så kunne trække Diablo 3 ville da være fint. Plus at jeg så roder en del med foto, og det kan selv min bærbar følge med, så det er fint.....om ikke andet så må jeg bruge min sæbedispenser ude på wc´et, den er hurtigere! 🤡


Lussiboy
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 17:45:46
Svar/Indlæg:
259/32
Smid 4Gb ram, så er den sku fin til diablo 3. Slet ikke det bedste, men den ville da kunne trække det. 🙂


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 18:29:32
Svar/Indlæg:
197/24
Finno. Men så tænker jeg lidt, hvis jeg en dag vil have lidt mere ud af systemet, der kan jo køres SLI på det. Betyder det så at jeg skal findet et Asus kort magen til det jeg har, eller kan der bruges andre slags?


Lussiboy
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 20:23:34
Svar/Indlæg:
259/32
Asus 3870 X2 er sådan set 2 GPU'er, bare på ét kort. Men hvis du skal have to af de kort (som så vil sige du vil have 4 GPU'er) så skulle din CPU også kunne følge med, og så vil jeg mene du skal op i quadcore. Og du skal nok også have nyt bundkort samt strømforsyning osv.
Og bare lige til info, 3870 er et AMD kort og det kører med Crossfire, ikke SLI som er nvidias opfindelse. 🙂

Gør som #3 foreslår. Det er et rigtig godt bud istedet for at smide penge i en gammel PC. Det er ligesom at smide penge i en gammel bil. Det kan sagtens ske den ikke vil køre imorgen, og så har du tabt en masse penge på at gejle den.
Håber ikke jeg gjorde det alt for indviklet. 😕


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2012 20:53:38
Svar/Indlæg:
197/24
Super, så nøjes jeg bare lige med et kort til at starte med. Jeg stod nemlig af hele det her show da SLi, crossfire og alt det dér startede...der kunne jeg sku ikke lige følge med mere, men jeg prøver på ny igen nu. :)

Jeg siger mange tak for hjælpen, og så tror jeg at jeg i første omgang holder mig til det jeg har....eller ihvertfald spare sammen til det. :D

Konen/Diktatoren her hjemme er ikke helt tilfreds med at jeg brugte 120.kr på et tastatur og en 17" lcd skærm igår (dba.dk).... ja der STÅR 120.kr. Hehe.