hvad skal du game?
men lige med bf3 så er det nærmest ligemeget hvilken cpu du bruger: http://www.tomshardware.com/re...
Det ser ud til, at jeg vælger den Core i5 I5-2500K 6 MB som du anbefaler, men kan du anbefale et godt bundkort, jeg vægter højt på stabilitet og det er ikke et must, at det kan overclocke, da jeg alligevel går efter, et støjsvagt system.Ved at vælge et Intel system går man slet ikke galt i byen med, fks en 2500k og så et godt grafik kort, 7870/7950/7970/680.
Du har lige præcis givet mig det svar jeg skulle bruge.1. Til gaming ville jeg vente et par dage og købe en fra Intels seneste cpu-linje Ivy Bridge. Helt nøjagtigt ville jeg vælge en i5 3570k. Årsagen er simpel. Ydelsen er rigelig i 99% af alle setup og AMD er bagud af dansen på alle punkter.
2. Jeg ville vælge et 7850 (god) eller 7870 (bedre) eller 680 (bedst) afhængig af budget.
3. Som bundkort ville jeg vælge et Z77 til maks 1.200 kroner. For eksempel ASRock Z77 Extreme4 til 1.000 kroner.
4. Hertil 2 x 4GB ram 1600+ mhz
5. SSD til system og alm hdd til lager
6. Kvalitets strømforsyng (søg i forum efter gamle tråde) For eksempel Corsair HX750
7. Et kabinet du kan lide
Ekstra
A. God og støjsvag cpukøler, eksempelvis fra Noctua
B. Vælge et grafikkort med en bedre køleløsning end standard.
C. Udskifte kabinetblæsere hvis de larmer eller på anden hvis er noget møj med bedre blæsere.