Det som "ikke kan ske", er sket igen :)

Hyggehjørnet d.  12. april. 2012, skrevet af Ubehage
Vist: 1363 gange.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 15:11:19
Svar/Indlæg:
905/100
http://www.version2.dk/artikel...

Gad vide hvornår de allermest forblændede og inkarnerede fanbois får åbnet deres små Apple-øjne... 🤣
KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
12-04-2012 15:24:07
Svar/Indlæg:
4295/306
"Jeg har ikke brug for Flash..."

- Fører hånden forbi dit hoved i bedste Jedi stil -

😀

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
12-04-2012 15:25:24
Svar/Indlæg:
4295/306
Hvor mange Apple folk skal der til at sætte en pære i?

Ingen

Mørke er den nye standard og du har ikke brug for lys.

🤣

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 15:28:13
Svar/Indlæg:
905/100
#1 og #2
🤣 🤣 🤣

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
12-04-2012 15:51:18
Svar/Indlæg:
5679/460
"you will buy a mac , and pay 100% more than the equal pc"

på skolen fik de en STOR Mac 26k ...og så mangled der ledningerne som de lige skulle betale oven i osv. ialt med tastatur og mus osv. var de lige 1200kr oven

for sjov ledte jeg efter hardware som var identisk ...15k med bedre grafikkort og flere ram og større diske :)

Jones9000

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 16:00:30
Svar/Indlæg:
817/109
Samme tidspunkt som folk stopper med at puste til ilden, så skal vi nemlig slet ikke hører på de fanatiske fjolser. Gad godt vide hvorfor folk på nettet er blevet så fanatiske omkring deres yndlings produkt...

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
12-04-2012 16:03:02
Svar/Indlæg:
2826/100

Det er lidt de der store "krige" der findes imellem "apple vs microsoft" "IOS vs Android" og sidste men ikke mindst (dog ikke så slemt længere "intel vs AMD" 🙂

Tror aldrig de forsvinder helt

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 16:04:09
Svar/Indlæg:
851/30
mac er kort sagt penge ud af vinduet.. man betaler overpris for et produkt som ikke er særlig stærk hardware mæssig. men der er jo folk som godt kan lidt at blive taget analt når det gælder computer 😛

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
12-04-2012 16:11:11
Svar/Indlæg:
4295/306
Altså jeg vil da gerne indrømme at jeg synes Apple maskiner er ultra lækre. Når man står med en MacBook vs en Asus/Acer/crap-plastic (og hvorfor hælvede skal de overhælde dem med klistermærker??) i hånden er der da ingen tvivl om hvilken jeg helst vil have. Macs alu-kabinet er da bare ufatteligt lækkert! Og pegepladen er mil foran alle andre pegeplader jeg nogensinde har oplevet på andre laptops.

Men jeg er imod deres måde at forhindre folk i at bruge bestemte teknologier/software og så bare lader som det ikke er relevant for dem. 🙂

Jeg skal da gerne indrømme jeg synes min iPad er fed - når jeg er færdig med at brokke mig over at den ikke kan afspille flash. 😀 Men alt har jo en løsning for hvad Apple siger er lov så nu er der snart ikke flere hjemmesider tilbage der ikke virker på iPad'en fordi de bliver programmeret om alene pga iPad... imponerende!

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 16:13:15
Svar/Indlæg:
905/100

Sådan har det alle dage været. Jeg så en test udført i 2001, hvor der blev købt 2 ens computere; en Mac og en PC.

Derefter blev de begge smidt ud fra 2. sals højde, og indleveret til rep.
Mac'en kunne ikke repareres. Det var simpelthen ikke muligt at få de dele der skulle til. Til gengæld kostede det lidt over 1500 kroner at få den besked, samt tilbud om en ny computer.
PC'en kunne repareres for under 2000 kroner.

Men man betaler jo for Mac, for at få et "flot" design, og garanti for at lortet bare virker når man åbner den.
Og det er dét som tiltrækker de store flokke af tåber. 😀

Jones9000

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 16:24:29
Svar/Indlæg:
817/109
Er overhovedet ikke enig i at Apple er så overprized på deres konsum produkter længere. Grunden til folk tror det har været dyrt er pga mangle på tilsvarende produkter.

Self er de i den dyre ende, men mener ikke det er så voldsomt endda.
Eks. Tilsvarede tablet med samme funktioner og skærm størrelse fra Samsung koster cirka det samme. Situation er cirka den samme ved ultrabooks. I hvert fald ikke så markant som priserne var før.

Største e penis er nu heller ikke altid bedst. Kan ikke se ideen i eksempelvis gamer bærbare, masser af e penis længe på papiret, men det værste lort!!! Jo mindre man self har betalt for det selv, så er det jo det bedste..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 16:35:36
Svar/Indlæg:
10398/435
Rolig nu haters and lovers 🙂

Konkurrence er godt!

Både Intel vs AMD.
AMD vs Nvidia.
Nvidia vs Qualcom.
Atheros vs Broadcom.
TSMC vs UMC.
Samsung vs AUO.
Apple vs the rest.

Det giver bedre priser. Bedre performance. Og ikke mindst fremskridt.

Her er hvad iphone har gjort for mobilmarkedet:

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 16:37:25
Svar/Indlæg:
905/100

Konkurrence er godt. Enig. Og jeg synes også det er plat at være hater eller lover, af både det ene og det andet.

Det som jeg griner af; og synes er direkte idiotisk; er de tåber der ikke fatter en hat, og som tror at deres Apple-produkter er uovervindelige, samt at Apple har opfundet hele verden.

Jones9000

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 16:56:25
Svar/Indlæg:
817/109
Det sødeste af det hele er da at hvis det ikke var for Microsoft fandtes Apple slet ikke i dag.

Man skal bare købe det produkt der opfylder ens behov bedst og så tige om alle andre produkter. Ville være fantastisk.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
12-04-2012 17:12:28
Svar/Indlæg:
4295/306
#11 Haha fantastisk billede. 🙂 Men da også ret imponerende hvordan alle producenterne knoldede rundt i sindsyge designs indtil Apple kom og viste hvordan det skulle gøres. Og jeg er da sikker på at hvis iPhone havde været skod var der ingen der gad købe den. Men den opfyldte åbenbart det folk gerne ville have. 🙂

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 17:32:22
Svar/Indlæg:
10398/435
#14, Jep. Nokia 6500 og iphone 1 er fra ca. samme tid.

Da de så iphone 1 tænkte de, crap! (Og det gør Nokia stadig), men de andre producenter oppede sig og gav Apple kamp. Nu føles en iphone som standard.

Nu starter Ultrabook "æraen" rigtigt op og vi får bærbare som ikke slå hul i bordet når man stiller dem fra sig. Snart vil macbook air også føles standard.

Mon tv bliver det næste leap? Eller google goggles?

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 17:33:17
Svar/Indlæg:
5224/222
Den her tråd forklarer det hele...
http://www.landoverbaptist.net...

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 18:07:21
Svar/Indlæg:
4536/104
#Alle. du køber ikke hardware af apple, du køber design og funktionalitet.

@ Du køber et produkt hvor DU brugeren ikke skal røre en finger for at noget virker, de fleste ting virker af sig selv, og fint til de alm dagligdags ting som 80-90% af danskerne skal bruge.

Derudover køber du designet og still´en.

Det er derfor at de ting i skrev ovenover passer, altså dyrt mærke + design + nemt software osv, = dyere produkt.

Det svare lidt til at i købte jer en bil der kunne paralel parkeres med en lillefinger, + havde et million design(så ud som en ferrari) + havde branded fra Coke eller Intel.

Pengende til hardwaren er det mindste folk skal tænke på. Når det er sagt så tror jeg dog også at de tjener stygt på det, og 25% af prisen kunne sagtens barberes væk uden at de ville gå under af den grund.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 12-04-2012 18:07:50.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 18:12:38
Svar/Indlæg:
5224/222
#17 Du kommer til at brænde op i flammer... :no:

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 18:26:18
Svar/Indlæg:
3907/73
Der er godt nok meget hate herinde hva drenge.

Inden I nogle af jer begynder at forklare hvor meget Apple har gjort for de forskellige markeder så fortæl mig lige hvad det er de egentlig noglesinde har opfundet som har været virkelig banebrydende. Kan ikke rigtig komme på noget. De har jo ikke udviklet en skid andet end design og et styresystem(som jo også er rip-off). 😀

CreepyShit

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2012 19:00:12
Svar/Indlæg:
346/9
Der er godtnok mange små drenge herinde ....det fremgår tydeligt af at alle der køber apple er idioter stilen der er fremherskende....en ting er at man ikke selv synes om et produkt men ligefrem at kalde dem der så køber det produkt idioter er sq ekstremt barnligt og ydermere i mine øjne et udtryk for mangel på respekt for andre folks meninger...den der fanboy stil er ekstremt trættende at se på for os voksne mennesker, det er jo nærmest som at være på HOL...

#19 windows er så også oprindeligt et rip-off...

PS folk der køber apple/macs er ikke en skid mere fanatiske end jer der sidder og nedsabler de folk...i er bare pc fanatikere, jeg bruger og synes om begge dele, sværere er det ikke

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 19:03:33
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har ikke det store imod apple. Dem jeg har noget imod er apple fanboys som tror at det er det bedste af det bedste og sammenligner en mac til 12k med en acer til 4k, en ny mac pc med en windows pc som er 4-5 år gammel, en iphone 4s med en 2 år gammel Nokia eller en ipad med en kindle.

Det der så krydrer det op er når man fortæller dem at det hardware der er i deres telefon eller computer ikke er det nyeste og ej heller det bedste så flipper de totalt ud og siger man ikke ved noget om noget.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 19:03:46
Svar/Indlæg:
10398/435
#19, ting kan kun opfindes en gang. Og der er ret få virkelige opfindelser.

Nævn 5 ting som er opfundet i din levetid og som ikke bare er tidligere teknologi slået sammen.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 19:29:29
Svar/Indlæg:
3907/73

Du ved jo hvad jeg mener, selvom du vil påstå noget andet.

Det jeg er imod er som sådan ikke deres produkter, mere mange af de ting som Apple siger og gør, f.eks. alt deres konstante snak om alt det DE har udviket, på trods af at sandheden er en helt anden. Så er der alle deres søgsmål som ikke gør andet end at hæmme udviklingen. På det område håber jeg snart at Samsung giver dem en lærestreg, bare lige for at pointere at der findes større spillere end Apple.

Ps. Alt er skrevet på en iPad'3 🙂

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 20:08:46
Svar/Indlæg:
10398/435
#23, Jeg ved skam godt hvad du mener. Jeg ville bare hen til at det er alle de små ting som gør det og ikke de "banebrydende" opfindelser, (nu om dage i hvert fald).

Deres konstante snak om nye features kaldes marketing.

PS. Skrevet på MBP med Win7. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Illuminati d. 12-04-2012 20:11:34.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 21:27:46
Svar/Indlæg:
5421/53
#23 Lad nu være med bare at hoppe på Ekstrablad vognen.

http://www.flickr.com/photos/f...

Prisen for Apples computere er helt fair, snakker vi til brug i erhverv, så skal der altså ikke mange arbejdstimer med bøvl til at retfærdiggøre prisen.

Jeg er fuldstændig enig i at Apple ikke er det bedste - men deres produkter rammer jo nogle helt andre behov end hvad hwt har brug for.

Jeg syntes det sååå sjovt at folk har et behov for at bashe folk der kan lide Apple produkter - men selvfølgelig er jeg enig i at de største fanboys er ret trælse - men det er ALLE fanboys vel? Om det er Apple, Intel, AMD, Nvidia, HTC, Samsung, der er vel ingen forskel?

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 21:45:34
Svar/Indlæg:
3907/73

Hopper skam ikke på nogen vogn, det kunne bare være sjovt hvis nu Samsung stoppede alt levering til Apple i bare 6 måneder 😀

Efter mange år på nettet må jeg altså konstatere at de mest religiøse fanboys, er og blive Apple's.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 22:33:56
Svar/Indlæg:
5421/53
#26 Tror Samsung er mere end glade for deres kontrakt, hvorfor dog ødelægge forholdet med en af sine største kunder? 🤡

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
12-04-2012 22:48:20
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg er en af de dem der er gået fra Iphone til Android ...men jeg flamer ikke Iphone af den grund jeg trtængte bare til forandring ...jeg vil klart anbefale Iphone til en anden og når jeg engang har råd til en tablet så bliver det nmok også en ipad :)

ipad er cool nok på den der simple måde ...vis det bare skal funke når du hiver det ud af kassen så er det apple :) ...så må man jo så betale extra :)

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2012 22:50:58
Svar/Indlæg:
3854/175
#27 Faceplam 😎

Det er ikke selve Apple produkter jeg har noget imod. Derimod så er det fanbois som tror at Apple er Gud og er det eneste og bedste, som iøvrigt tror, at Apple også har opfundet alting bortset fra toiletpapiret og salve mod anal-kløe

Mht. til deres evige patentslagsmål, forstår jeg dem et eller andet sted godt. De prøver bare det enhver kapitalist gør (Ikke ment som det skulle være negativt) de følger Darwin's lov og prøver at være the fittest
Og hvem ville helt ærligt ikke gøre det i spidsen for det man lever af? 😉

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2012 08:58:27
Svar/Indlæg:
1495/34
#27+29

Nu er Samsung ikke de eneste Apple slås med vedr. licenser!

Apple har "glemt" at betale licens for brugen af Motorolas GPRS i deres Ipads/Iphones.

Apple har storsindet tilbudt at betale licensen i fremtidige produkter, men det er Motorola vist ikke helt tilfreds med.

http://www.appcreator.dk/index...

Vedr. Apples produkter, jeg har 2 forskellige Ipods - begge gaver, og jeg vil nok aldrig eje andet fra det firma. Deres produkter er pæne, men jeg nægter at betale "overpriser" med begrænsninger bare fordi det er pænt.

PS: #8 prøv at kigge på Asus Zenbook

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2012 12:22:05
Svar/Indlæg:
638/78
Smed et link op på hol.dk forleden og tænkte ikke det var nødvendigt herinde også 😐

Men efter at ha' læst denne tråd igennem så ku' jeg ikke lade være:
Klumme: Fandens til fanboys http://www.recordere.dk/indhol...

Vil lige understrege at mange indlæg i denne tråd, trods alt alligevel er et udtryk for nuanceret tænkning mht individuelle holdninger til Apples produkter 😉 - så helt samme niveau, som på hol.dk har vi da heldigvis ikke herinde. At hol.dk er blevet oversvømmet med et udtal af barnlige sjæle er ikke hol.dk og crewets skyld, så støtter fortsat op om deres crew og deres bestræbelser på at gøre sitet attraktivt.

Go' weekend til alle......