Jeg har en i5 2500k, som kører 4.5Ghz i hverdagen på et Gigabyte Z68X-UD4. Jeg bruger nogle Kingston HyperX 2x4GB 1600Mhz (KHX1600C9D3T1K2-8GX), men de lever ikke op til mine forventninger. Jeg vil derfor have nogle nye ram. Jeg har kigget lidt på G.skill Ripjaws eller Geil Evo Two. Rammene skal køre 1.5Volt og jeg skal bruge 2x4GB. Hvad vil i anbefale?
Grunden til jeg købte modulerne var, at jeg have læst en anmeldelse, hvor jeg så de kunne rende både 1866 og 2133Mhz. Jeg har ikke kunnet presse dem over 1680Mhz selv med meget høje timings, samt mindre og flere volt har været prøvet.
#4 Jeg har overclocket ved at bruge Multiplier og ikke FSB, så jeg forstår det slet ikke.
#5 Jo de har XMP, men rammene er lavet til at køre 1600Mhz når XMP er aktiveret og jeg vil gerne op i højere hastigheder.
Men hvorfor vil du gerne op i højere hastigheder ? Ikke for at vade rundt i det, men ved over 1600MHz opnår man nærmest intet i forholdsvis normale applikationer.
Desuden, hvis du har kørt 1680MHz, har du brugt FSB.
#7 Ja det er korrekt, men det var fordi jeg desperat prøvede at få mere ud af rammene end de 1600Mhz. Jeg prøvede uden FSB overclock til at starte med på 1866Mhz, men uden held.
Som #7 skriver, så er det at smide penge ud at køre med ram hurtigere end 1600Mhz, undtagen i ram-benchmark. Du får absolut intet ud af det i alle andre programmer. Hvis dine nuværende ram kører fint 1600Mhz ved en rimelig timing, så er det andre steder du skal sætte ind for at få en hurtigere PC.