Hvis det er en ny køler du har købt er der kølepasta med, faktisk noget der er ret godt endda, NT-H1 hedder det vist, hvis nok bedre end AS5.
Jeg er skiftet fra artic silver til netop Noctua nt-h1. Jeg bruger det både på mit ene gfx og min cpu, og synes jeg har opnået en smule bedre temps med dette en AS5.
Min thermalright ultra 120 extreme med 2 noctua blæsere i push pull kan køle min 2500k på 4,9 ghz ved 1,44 volt uden probz.
Det ser ud til at AS5 stadig ligger i toppen. Det har jo så bare en rimelig lang burn-in tid, men hvis det ikke er sådan man skifter køler hver anden måned er det jo ikke noget problem.
Personlig præference, dog, er den slags kølepasta som ikke efterlader et spor af glimmer efter sig. Så hellere den kedelige grå slags, der bare bliver til små grå ler-agtige klumper man bare kan tørre væk igen.
okay er det ikke godt da ? jeg tænker kobber er godt varmeledene og når det sætter i mellem køler og cpu bevære det sig ikke så det riser jo ikke så meget ..
Anti-fastbrændingsmiddel. Hindrer fastbrænding og fastrustning forårsaget af høje temperaturer. Tåler temp. fra -35 °C til +1.100 °C.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym2021815192642 d. 17-04-2012 15:46:28.
Kan ikke se hvorfor i synes kobber skulle være så stort et problem, når sølv ikke er. Derudover brugte jeg i mine unge dage kobberpasta i mange år uden problemmer overhoved.
Det "hemmelige" trick i forbindelse med kølepasta er vel, at der skal så lidt som muligt til? Det gælder jo ikke om at smøre et "nutella-lag" ud mellem CPU og køler, men kun at fylde de små ujævnheder, der er i både CPU og køler? Alt kølepaste leder varmen dårligere end direkte kontakt mellem to super-nano-jævne overflader 🤣
I mine unge (dumme) dage, sad jeg møjsommelig og smurte et lag ud med et stanleyblad :no:
I dag får den én lille klat på størrelse med et lille riskorn lige midt på CPU'en, så skal varmen og presset nok selv sørge for at "arbejde" det ud 😉
Og jeg bruger AS5, fordi det har jeg altid brugt! 😴