Router til campingvogn

Diverse d.  13. april. 2012, skrevet af Lussiboy
Vist: 2076 gange.

Lussiboy

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2012 18:31:59
Svar/Indlæg:
259/32
Så har mig og gutterne gang i et lille projekt, som er at renovere en gammel campingvogn fra 73 som vi kan rejse rundt i, i Danmark til sommer. 😀 Så er det vi gik og tænkte lidt på en router så vi kan få net og høre musik fra youtube osv. Så fandt jeg så en med hele pakken (router og det hele), men det koster 1750, og 300 kr. om måneden som måske er lige rigeligt nok. Er der nogen der lige ved hvordan det lige klares? Der kommer ikke til at være noget 12v strøm i den, men 220v ligesom i hjemmet. Jeg leder videre, men hvis nogen har nogen ideer kunne det være fedt! 🙂
Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2012 19:08:23
Svar/Indlæg:
623/31
3.dk fx

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2012 19:38:48
Svar/Indlæg:
8947/160
Off topic, men kan det overhovedet betale sig at bruge tid på sådan en gammel campingvogn, jeg mener, man kan altså få en langt nyere og helt iorden campingvogn for under 10000kr. Med det in mente skal man jo ikke bruge meget tid og penge på en 73ér før det slet ikke kan betale sig.

kojs

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2012 19:41:19
Svar/Indlæg:
181/0
Hvorfor ikke bare bruge et helt standard 3G modem?

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2012 20:34:00
Svar/Indlæg:
3854/175
Ja. Hvis en af jer har en iPhone 4(s) (ved ikke med andre modeller) så kan i bruge den til at fange 3G signal og sprede det via WiFi og vupti, så har i trådløst netværk 😀

kojs

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2012 21:01:27
Svar/Indlæg:
181/0
Eller stort set en hvilken som helst anden slags smartphone efterhånden 🙂 Android, Nokia (ikke de nye windows 7)
Tror vist det er android 2.1 og frem der understøtter det 🙂

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
14-04-2012 10:30:33
Svar/Indlæg:
4033/364
du kan fx vælge en D35 router fra net1 - de har kanon dækning i hele DK , men da det ikke er 3G så er det 3-4Mbit - den kan køre på batteri, 12v og 220v + man kan få ekstra antenne (+ den dækker i Sverige og Norge)

alternativt køb en Airlive air3G II og et 3G modem (enkelte 4G modems er også understøttet) der understøttes så spiller det. Den koster ca 300kroner og så sættes USB donglen til og så kan man connecte med Wifi

men da youtube er ret krævende rent datamæssigt, bør I nok have en del data til rådighed (5GB pr måned eller lign).. fordelen er at I også kan bruge den hjemme..

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2012 10:56:31
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg vil anbefale at du køber en dovado tiny http://www.dovado.com/index.ph...

Jeg har selv monteret sådan en router med et ZTE 4G modem fra telia oppe hos min mor som bor i en lille landsby med ca 2000 indbyggere pga en adsl kun kan levere 4,5/0,5mbit. Nu køre hun ca 21mbit ned og 10-11mbit op.

Selve dovado routeren koster i sig selv imellem 600 og 700kr og så vil jeg anbefale at du køber et 4G abm hos telia. Der får du et ZTE 4G modem for 99kr med en valg fri datapakke som koster fra 49 til 299kr om måneden.

Jeg anbefalder du tager en datapakke med 2 gigabyte data om måneden for 99kr. Telia lukker ikke automatisk for din forbindelse når du har nået dit dataloft. Det sker kun hvis du gentagende gange overskrider det og der bliver hastigheden sat ned til en halv megabit. I så fald kan du jo altid skifte til en pakke med mere data.

Når der ikke er 4G dækning understøtter modemet 3G og 3G+. Det fede med telias ZTE modem er at det indeholder to atenner som det kan sende og modtage med hvilket gør at det meget nemmere finder signal og at det rækker længere end det som telia oplyser i deres dækningskort (Det er det jeg har oplevet med LTE 4G). Jeg testede ZTE modemet med mit eget simkort fra 3 og det virkede hvilket betyder at modemet ikke er simlåst.

Link til opsætnings guide af dovado tiny som jeg selv har skrevet: http://www.mobildebat.dk/showt... (Opsættelses-Guide)

Link til køb af dovado tiny: http://www.edbpriser.dk/router...

Ang data så tror jeg ikke i har brug for så meget igen flere campingpladser har wifi som gæsterne kan bruge. Så det er kun når i er et sted uden wifi i skal bruge data fra dovado routeren. Rækkevidden af wifi på dovado routeren er utrolig god og kan sagens række fra campingvognen og ind i bilen så i også har internetforbindelse når i køre rundt med campingvognen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 14-04-2012 11:03:02.

Lussiboy

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2012 21:02:47
Svar/Indlæg:
259/32
#2 Grunden til vi ikke køber en færdig campingvogn, er at vi gerne vil have vores egen speciel campingvogn, og så trænger vi også til et nyt projekt så vi har noget at få tiden til at gå med. 🙂 Vi købte vores campingvogn til 5000 kr. Den er ca. 7-8 meter lang og 2 meter bred. Og så fulgte der også et helt nyt fortelt med som er lige så stor som selve campingvognen.

Det der med at bruge en telefon, det gider vi ikke, fordi så skal den være sat til oplader, og så kan ejeren ikke bruge den. Det skal være sådan at vi bare kan komme på en router uden at skulle fyre op for noget andet.

Men det bliver sku nok noget net1. Synes det er lidt dyrt, men har også kun hørt godt om dem. Deres routere virker bare og det hele. Så det bliver nok det. Tak for hjælpen. :yes: