Da jeg havde denne skærm til test(http://hwt.dk/Test/21894/BenQ-... ), var jeg meget imponeret over farvekvaliteten i billedet. Den kører spil uden problemer, og har LED backlight, som er en stor fordel på flere områder.
Jeg har oplevet bedre skærme, men indenfor dit budget, og med de krav du har, har jeg ikke oplevet noget bedre.
Kig på edb priser på en skærm med højere opløsning end 1920x1200 og du vil opdage at sådan en skærm koster over 4500kr ca 5000kr hvis man skal have et ddvi-d kabel eller et godt hdmi kabel.
Hvor mange kender du som ofre ca 45000-5000 kr på en skærm? det de ofre penge på i dag er 3000-5000kr eller måske mere på et grafikkort fordi det er koster og kræver meget mere af kunne få en computer til at afvikle de nyeste spil uden at hakke i det samlignet med hvad der kræves og koster for af få en skærm der passer til de nyeste spil som kan afvikle dem uden inpiutlag,ghosting og med en acceptabel respons
Jeg mener i dag kan man ikke få noget ny pc skærm med mere end alm full hd (1920x1080 og 1920x1200) uden at det koster dobbelt så meget eller meget mere end en Benq GL2750HM
Jeg gav da selv 6.200 for min 24" i sin tid, og det var med 35 % rabat.
til 1500- er det da vist ikke en 27" du taler om.. At du har betalt 6K+, ændrer jo ikke ved at der 100 sidder flere her med billigere skærm end gfx.. :no:
De der ekstra 120 pixel i højden den koster bare så meget ekstra at det ikke kan betalesig hvis man er ude efter en prisrimelig stor pc skærm (men nu bruger jeg også meget edb priser til at søge på, så der begrænser søgningen síg til hvad de har der)
#8 Jeg er helt enig med dig i dine observationer. 1920x1200 har primært været fremme, da 24" blev mainstream.
Det har aldrig været særlig populært på 27" skærme, jeg gætter på at det er nemmere at sælge en skærm til den "almindelige" bruger, hvis man kan smide et "1080P" mærke på den, som er en egenskab folk genkender.
Det er også muligt at der er nogle tekniske udfordringer ved at lave 1920x1200 i 27", men jeg tvivler, når det ikke har været et problem på 24".
Kort sagt, til dit budget hedder opløsningen 1920x1080, hvilket kun kan være et problem, hvis man går direkte fra en 1920x1200 skærm. I alle andre tilfælde, er der intet negativt at påpege.
På en alm skærm er der groft sagt kun 16:9 eller 16:10
altså 1080 eller 1200 i højden (er jo så moderne med full hd) som jeg skriver lidt om i tidligere inlæg de ekstra 120 pixel i højder koster bare kassen i forhold til kun 1080 i højden, hvorfor ved jeg ikke, men det gør det
Jeg tror bare at det er et spørgsmål om, at de er sjældne. Tvivler på, at der rent faktisk er en fordel ved det. Da den mest "normale" opløsning i dag er 1920 x 1080, er det nok smartest at holde sig til det, da de som sagt også er billigere, selvom de ikke nødvendigvis er dårligere. Tror ligefrem at skærme med 1920x1200 trækker mere af GFX fx under gaming, selvom det ikke rigtigt er særlig synligt, at der kommer 120 mere på den ene side.
Den skærm #1 linker til er rigtig fed synes jeg. Overvejede den selv på et tidspunkt da en kammerat købte den. Den har virkelig et lækkert billede, og selvom LED egentlig ike burde have så meget at sige, så virker billedet altså bare meget bedre.
Så er ret sikker på at du ikke kommer til at fortryde det med den BenQ.
Den første jeg havde var en 24" Philips 244e men den havde noget så forfærdeligt bleeding (blåt lyskær rund om skærmen og nej det var ikke deres specielle lys effekt som philips har)og lige pludselig virkede dvi ikke.
Den jeg har er på 23" og ok, men det er ikke den vildste skærm, skulle være ret dårlig til film sådan noget ghosting,hurtige bevægelser, men er ok.
Har ikke den vildste computer ældre intel quad core,8gb kingston hyper x ddr3 ram og et 1gb gtx550 ti grafikkort, men der er altså noget specielt over en stoor skærm til pcen, så jeg vil helst ikke have for lille skærm. Da jeg købte plasmaskærm købte jeg kun 42" skulle have været min 50" pga afstanden, men jeg ville ikke havde den mindre model pga reflektioner så den blev den dyre 42" bodel.
Hvor er det bedst at købe skærmen henne? service, returret,pris, hurtig levering og så videre? Computersalgt eller måske komplet som jeg dog har hørt noget være lidt træt af pga lang leveringstid
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 15-04-2012 16:42:11.
Sikkert men, men netbank virker ikke i weekenden, skal hlige have overført penge og så ellers ud og aflevere den skærm jeg har dagen før jeg for den nye eller måske allerede i morgen