ikke noget reklamestunt her, men fair nok - er ikke ude på at fremstå som en troll.
Dette køb er ikke nethandel, så den med de 14 dage gælder ift lov om fjernkøb - det er en handel der er indgået on-site, hvor jeg så blot efterfølgende pr mail har ændret i konfigurationen, men selve ordren blev indgået for noget tid siden med fysisk fremmøde.
Dermed svarer det til når man handler i enhver anden fysisk forretning. Man har ikke krav på at de bytter varen. Man har krav på garanti, ikke at de trækker handlen tilbage.
Prisen er for en samlet maskine hvortil der er hjemkøbt dele på min instruks.
Derfor skal I også blot sammenligne jeres holdning til pris med at jeg får leveret en samlet, testet og installeret maskine hvor jeg har garanti på det samlede produkt. Hvis jeg selv havde samlet min maskine kunne jeg til enhver tid blive sat skakmat hvis noget fejlede ved at jeg blev kastebold mellem om det var grafikkort, motherboard, et kabel jeg selv havde monteret eller andet der gjorde at jeg fik fejl. Jeg kan ikke selv samle sådan en maskine - har ingen opdateret erfaring og selv om jeg er god til at google ting og er uddannet cand.merc.dat, så kender jeg også mine begrænsninger når det kommer fysiske komponenter og samling heraf (har for ca 8 år siden samlet 10-20 stationære som ulønnet arbejde for at forstå processen, men det er ikke noget jeg tænder på at bruge tid og kræfter på at sætte mig ind i igen. Så selvfølgelig kan jeg godt se at totalprisen på stumperne ikke står mål med 9k ex moms, men når det dækker service forbundet med installation og klargøring af maskinen, så mener jeg prisen er god.
Med hensyn til adgang til deres site. Jeg var onsite, og dermed loggede vi ind med sælgers eget login. De har en ganske omfattende konfigurator for bærbare, servere og stationære; vel på samme niveau med mm-vision og føniks computer (fcomputer) - dertil har de også mulighed for selv at sammesætte helt fra bunden og få leveret usamlet ud fra et online tilgængeligt lager på 2000+ komponenter.
Jeg vil ikke forsøge at annulere handlen, fordi de grundlæggende har god service.
Men det ligger mig på sinde at få lov at dementere, at jeg ikke er troll, at jeg ikke udfører reklamestunt, at jeg ikke mener jeg bliver taget i røven ved ikke at kræve at de trækker handlen tilbage.
Jeg er bare en bruger der spurgte til input og fik dem. Det har jeg brugt til at opgradere motherboard og CPU.
Tak for jeres råd.