Overclocker
Tilføjet:
19-04-2012 09:35:03
Svar/Indlæg:
137/21
Hej med Jer derude!
Nu skal i bare høre: Jeg har en lille virksomhed og den har et rigtig stort data output.
På et års tid har jeg fyldt en 2TB harddisk bare med data, og behovet vil stige!
Backup er rigtig vigtig for mig, og lige nu har jeg 2 diske i raid 0, der så 2 gange om dagen bliver kopieret over til en ekstern harddisk.
Min oprindelige plan var, at når diskene i computeren var fyldt op, arkiverede jeg dem og fortsatte med nye diske, men nu kan jeg dælme godt se at det ikke holder, fordi jeg har konstant brug for at tilgå data på den arkiverede disk...
- Derfor tror jeg at en NAS er det rigtige for mig, hvad siger i? Er der en anden og bedre mulighed? Det eneste det handler om, er bare backup og let tilgang til arkiveret data.
- Jeg har fundet, at det enten skal være DS712+ eller DS1512+. Det eneste der afholder mig fra 1512, er prisen, og så muligheden for at køre i Raid5 - det giver 712'eren jo ikke mulighed for, er det ikke korrekt?
- Jeg har allerede en 2TB hitachi harddisk, og vil gerne købe to yderligere som start til DS1512'eren - behøver det være samme model og mærke når de skal køre i Raid 5, og hvilke vil i anbefale? Jeg har desværre ikke et pengetræ, så det behøver ikke være ultra stabile servergrade hard drives - der skal være plads til diskfejl, og så derfor jeg vil i Raid5
- Hvad er levetiden på sådan en her? Det bliver jo en investering på et 7000+ hvis jeg vælger 1512'eren. Kan den holde 5-7 år?
Puha! Lang tråd - er meget taknemmelig hvis der kommer svar 🙂)