#5 Du kan ikke sammenligne navigation på Android med det der findes hos Nokia.
Det hos Nokia er 100% gratis, det følger med telefonen, der er support på det, og du kan bare vælge hvilke kort du vil have. Det kræver godt nok enten wifi eller en forbindelse til en computer, men det virker uden datatrafik, også i fx USA. Det virker fuldstændig som enhver Garmin, TomTom, Navigon mv.
Det på Android / iOS, er ofte enten købte programmer, eller open source, som ikke helt er det samme. De fleste har hellere ikke stemmestyret navigation.
Jeg har endnu ikke prøvet en Android/iOS version som fulgte med, og som havde kort over stort set hele verden, og som samtidig kunne opdateres uden ekstra omkostninger.
Og jeg er så i den anden grøft, jeg kan ikke finde en Android mobil der lever op til mine forventninger i forhold til hvad jeg havde på Symbian, men Windows Phone gøre det meget godt, og jeg mangler ikke noget.
Derimod syntes jeg Android har for mange fejl og mangler, i langt de fleste telefoner jeg har prøvet, har der altid været et eller andet der enten fejlede eller helt mangler.
iOS, tja, jeg har endnu ikke fundet ideen med iPhone, for mit vedkommende er de alt for låst ned, og man er totalt afhængig af sit kreditkort mv.
Desuden er betjeningen for mig at se, på ingen måde lettere end andre, slet ikke sammenlignet med Windows Phone.
Bottom line, det er smag og behag, men lige navigationen, der differentierer Nokia sig positivt.
Det er til dato også de mest stabile mobiler jeg har haft, der kommer fra Nokia.