Stort underskud hos Nokia

Litteratur d.  20. april. 2012, skrevet af Pizzadude
Vist: 2076 gange.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
20-04-2012 08:51:05
Svar/Indlæg:
5363/442
Nokia har på tre måneder tabt næsten 10 milliarder.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
20-04-2012 10:28:53
Svar/Indlæg:
4438/91
Der er bl.a. også den her: http://www.version2.dk/artikel...

"Lanceringen af Nokia Lumia 900 i USA bliver ledsaget af en enorm reklamekampagne. Udgifterne svarer til 300 kroner pr. solgt telefon, hvis der bliver solgt 5 millioner styk."

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2012 11:48:53
Svar/Indlæg:
5474/39
Nokia kan i gøre bedre, men mange selskaber har det hårdt p.t...

craZyfighter

Superbruger
Tilføjet:
22-04-2012 22:24:41
Svar/Indlæg:
358/21
Nokia skulle ikke ha satset så meget på symbian som var forældet for mange år siden de skulle nok ha været mindre arrogante og hoppet på androide vognen. Men har nok lært noget 🙂 jeg kan ikke forstå at et så stort firma ikke selv kan finde ud af at lave et styresystem til en smartphone!

ferrari_brian

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2012 09:41:42
Svar/Indlæg:
45/1
#3 Symbian^3 (i dag Symbian Belle) kører nu meget godt, og jeg har på intet tidspunkt fortrudt købet af Nokia N8 og C7 (til kæresten), jeg har dog selv en Lumia 800 nu, og det er virkelig den bedste telefon jeg har haft til dato, der er ingen problemer med den.
Man kan altid ønske sig lidt længere batterilevetid, men det har meget at gøre med hvor meget man bruger den.
Den holder ofte hele weekenden, da jeg generelt bruger telefonen mindre i weekenden.

Det er kedeligt at det ikke går så godt, jeg er godt tilfreds med de Nokia mobiler jeg har haft, og jeg er også fint tilfreds med at det ikke er Android.
En stor fordel ved Nokia er at du får fri navigation, på en meget let og intuitiv måde.
Og det er ikke en ekstra applikation, det er bare med i "pakken".

Fluse

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2012 10:35:23
Svar/Indlæg:
41/0
#4 du mener ligesom at der var indbygget navigation i android allerede tilbage da jeg købte min HTC desire?

Jeg har prøvet Både N8 og lumia 900 og syntes ikke nogen af dem lever op til forventningerne i forhold til iOS/Android.

ferrari_brian

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2012 13:24:40
Svar/Indlæg:
45/1
#5 Du kan ikke sammenligne navigation på Android med det der findes hos Nokia.
Det hos Nokia er 100% gratis, det følger med telefonen, der er support på det, og du kan bare vælge hvilke kort du vil have. Det kræver godt nok enten wifi eller en forbindelse til en computer, men det virker uden datatrafik, også i fx USA. Det virker fuldstændig som enhver Garmin, TomTom, Navigon mv.

Det på Android / iOS, er ofte enten købte programmer, eller open source, som ikke helt er det samme. De fleste har hellere ikke stemmestyret navigation.
Jeg har endnu ikke prøvet en Android/iOS version som fulgte med, og som havde kort over stort set hele verden, og som samtidig kunne opdateres uden ekstra omkostninger.

Og jeg er så i den anden grøft, jeg kan ikke finde en Android mobil der lever op til mine forventninger i forhold til hvad jeg havde på Symbian, men Windows Phone gøre det meget godt, og jeg mangler ikke noget.

Derimod syntes jeg Android har for mange fejl og mangler, i langt de fleste telefoner jeg har prøvet, har der altid været et eller andet der enten fejlede eller helt mangler.

iOS, tja, jeg har endnu ikke fundet ideen med iPhone, for mit vedkommende er de alt for låst ned, og man er totalt afhængig af sit kreditkort mv.
Desuden er betjeningen for mig at se, på ingen måde lettere end andre, slet ikke sammenlignet med Windows Phone.

Bottom line, det er smag og behag, men lige navigationen, der differentierer Nokia sig positivt.
Det er til dato også de mest stabile mobiler jeg har haft, der kommer fra Nokia.

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 14:16:12
Svar/Indlæg:
978/160
Nokia er history! De har mere end snorksovet i timen og hvilet for godt og fedt på deres nu gamle laurbær.
De kommer ikke op igen.

ferrari_brian

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2012 14:22:02
Svar/Indlæg:
45/1
#7 Det står du inde for ? 🙂

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 15:07:34
Svar/Indlæg:
3090/261
Tja der kan man bare se.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
25-04-2012 15:02:26
Svar/Indlæg:
2309/846
#7 Det var der vistnok også nogen der sagde om Apple for et par år siden. 😛

rix

Bruger
Tilføjet:
01-05-2012 02:50:10
Svar/Indlæg:
1/0
Har aldrig forstået hvordan Android kunne blive så populær i dag køre der meget med at Sikkerhed ikke er eksisterende i Android.

Har en enkelt gang prøvet Microsofts bud og synes ikke at det er så godt som mange siger.

men nokia. køre bare har få gange oplevet at den gik i stå. men i android sker det tit.

Der ved forstår jeg ikke at Nokia får underskud.
At man kan lave en system som er beder end android og folk stadig holder fast til Android stiller jeg mig uforstående over for.

Måske er det fordi at man er vant til Android og derved ikke helt er sikker på om man ville købe en tlf. med et andet styresystem.

det ender vel som com. hvor alle smartphone køre med et styresystem og så kan man vægle at ændre det. dette ville jeg dog se som en stor problem. da det ligesom fjerne mugligheden for at vægle selv. :(