Opgave hjælp angående computer udvikling.

Diverse d.  20. april. 2012, skrevet af TheisF
Vist: 632 gange.

TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2012 19:46:23
Svar/Indlæg:
470/41
Hej Hwt.
Jeg håber der sider nogle lidt ældre mennesker her inde som kan hjælpe mig godt med min opgave 😛
Jeg har en 18 timers opgave som jeg lige skal blive færdig med.
Men jeg sider virkelig og undre mig over nogle ting som jeg bare ikke kan få svar på.

Jeg skal jo starte et sted, og syndtes det var oplagt at starte ved commodore 64 (1980) den computer har jeg samnlignet med BBC Micro og Zx spectrum.
Udfra hvad jeg kan se har Commodore 64 virkelig ringe hardware forhold til de andre (tænker mest cpu som er på hele 0.987mhz i commodore 64 4mhz i BBC Micro og 3,5 i Zx spectrum).
Uden at kunne vide det har jeg bare det i baghoved at cpu'en virkelig må have sat en begrænsning den gang i forhold til idag - Så nu kommer det store gyldne spørgsmål?
Hvordan kan det være at Commodore bliv den mest solgte og populære computer nogle sinde i modsætning til de 2 andre? var den mere brugervenlig, billigere? hvad var der med den siden folkende valgte den i forhold til de andre?

Håber der er nogle som vil hjælpe mig lidt igennem det her.
Mvh Theis. 🙂
malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2012 23:32:14
Svar/Indlæg:
1118/24
Har du kigget på wiki?
Jeg syntes der står en del om hvorfor de fik succes, blandt andet med marketing og at de blev solgt flere steder end konkurrenterne, prøv at læs det, og tjek deres referencer ud.

http://en.wikipedia.org/wiki/C...


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2012 08:42:04
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
mindes mange af de klassiske spil blev lavet til comdore64. Jeg er ikke selv fra den tid, af men mindes det er derfor...

Dengang var cirka samme forskellighed på ene eller anden i stil med Intel og Amd.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 21-04-2012 08:43:31.