Irriterene problem med WiFi-signal

Diverse d.  23. april. 2012, skrevet af epi^zepto
Vist: 1380 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 11:29:53
Svar/Indlæg:
3329/182
Hej alle

Jeg har i et halvt år døjet utrolig meget med mit Wi-Fi signal i min lejlighed - lige så længe som jeg har boet her. Min ADSL-router en ZyXel P660HN-F1 og den er placeret så der maksimalt er 10 meter til fjerneste enhed som skal forbinde med routeren.

http://www.expertreviews.co.uk...

Jeg har:
2 Logitech internet radio'er
1 Bærbar
1 Xbox
1 TV
1 Tablet
1 HTPC
1 Stationær
1 Smartphone

Af ovenstående kan min bærbar, tablet'en, og smartphonen connecte. Den ene radio kunne også indtil for en uge siden, nu skriver den blot i displayet at det ikke er muligt at forbinde.

Min bærbar har også nogle gange problemer med at forbinde, men disse er kortvarige og kræver oftest bare at man flytter bærbaren en meter og kan derefter flytte den tilbage???

Uanset hvor i min lejlighed jeg er, har jeg altid minimum en signalstyrke på tre ud af fem streger ifølge Windows.

Min router er opsat til at være DHCP-host, og sender b-g-n netværk ud. Jeg har prøvet at skifte kanal rigtig mange gange uden den har hjulpet og der er ca. 8 netværk tilgængelige i min WiFi oversigt lige pt.

Er der nogen der kan give mig et tip, forklaring eller en røvfuld for at gøre noget forkert?

En løsning udløser gerne et par kolde fra købmanden.

Mvh.
Thomas




Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af epi^zepto d. 23-04-2012 11:31:58.
CyberOpz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 12:18:27
Svar/Indlæg:
25/0
Konkret kan der være meget støj i det frekvensbånd som Wifi ligger i. Prøv og fejlsøge med inSIDDer (http://www.metageek.net/produc... )

Når det er sagt, så er Zyxel routere noget virklig hø, når det kommer til Wifi. Personligt har jeg investeret i en Dlink router (DIR-645) for at kunne få et fornuftigt wifi i min lejlighed.

//CyberOpz


SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 14:22:37
Svar/Indlæg:
1478/40

1# Enig..har også kun haft dårlige oplevelser med Zyxel. Vi har 8 enheder på wifi fordelt over 3 etager i vores hus. Med zyxel kunne vi ikke forbinde 4 af enhederne, selvom der var fint signal osv. Jeg købte så en ASUS rt-n56u for 1 års tid siden, og har ikke oplevet problemmer siden 🙂

Jeg har ikke meget forstand på wifi etc, men mit gæt er at det er din router der ikke kan klare mosten/er for ringe.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SIOUX d. 23-04-2012 14:24:35.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 16:44:54
Svar/Indlæg:
3329/182
#1 + 2 Jeg har nu ellers altid været glad for ZyXel, men jeg fik for et par timer siden fat i en supporter ved ZyXel til 3,50 i minuttet, hvor vi i fælles hjælp fik sat min router op så det spiller og det endte med at han ville annullere transaktionen på betaling ved mit teleselskab. Så flinke det er de også.

Jeg fik i tidernes morgen en router med ved Telenor uden WiFi, så jeg købte en i stedet og havde sådan set også fået sat den op til at kunne kører, men der var lige en "del" der skulle finjusteres 🤡

Nu har jeg i hvert fald bare min HTPC der ikke kan komme på nettet. Den kan sagtens forbinde til routeren, men jeg får ikke tilgang til internettet. Men der har jeg nu en ide om at den fejl skal løses ved at kigge på HTPC'en.



E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 20:01:14
Svar/Indlæg:
4018/217
#2 Det er en super fed router du har dig der.

#3 Godt du fik løst problemet. Hvis problemet kommer igen kan det skyldes fx en utæt microovn. Den bruger samme frekvensrum som dit wifi til at varme maden. Istedet for at sende med 0,1watt sender den med 700watt eller mere og hvis den er utæt "overdøver" den dit wifi.

En løsning på problemet er at finde den utætte microovn eller bruge 5Ghz wifi der hvor du kan. Skal lige sige at en utæt micro ovn ikke er sundt.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 20:47:16
Svar/Indlæg:
3854/175
#4 Går ikke ud fra at mikro'en står tændt 24/7 😴


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
23-04-2012 20:58:36
Svar/Indlæg:
755/6
firmware update måske 😕 ?