Det er sgu for billigt...

Føniks d.  23. april. 2012, skrevet af crankyrabbit
Vist: 4992 gange.

crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 15:14:33
Svar/Indlæg:
7765/230

Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 15:18:04
Svar/Indlæg:
2263/135
Det er da billigt... Det koster jo ikke noget uanset hvad.


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 15:22:53
Svar/Indlæg:
50/7
Hej CrankyRabbit

Der er flere grunde til at vi overvejer kampagnen:

Idéen bag er selvfølgelig at vi gerne vil donere til en fond, men samtidig vil vi også gerne gøre opmærksom på fonden over for vores kunder.
Dermed kan vi få spredt budskabet til en stor gruppe mennesker, som måske selv får lyst til at følge eksemplet og donere.
En sidegevinst er selvfølgelig at vi fremstår som en virksomhed med socialt ansvar samt vi opnår en vis synlighed på Facebook.
Vi vil gerne involvere vores kunder i virksomheden og vise at vi er mere end bare en butik - vi er en butik med en holdning og et budskab.

Der kan selvfølgelig spekuleres i hvor vidt vi gør det udelukkende for egen vinding, netop derfor har vi spurgt vores nuværende followers på Facebook om deres mening.
Lad mig med det samme slå fast, at hvis en sådan kampagne starter, så er det først og fremmest for at give den pågældende fond opmærksomhed og støtte i form af donationen.

Hvis nogen har forslag til hvordan vi ellers kunne gøre, hører vi gerne om det :)

Mvh. Stefan Elbæk
Føniks A/S


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 15:28:07
Svar/Indlæg:
7765/230
#1
Ja men vil de donerer penge til værdigt trængende, så giv en ??promille/% af salg/omsætning/fortjeneste istedet for at kople det sammen med noget så ligegyldigt som like på fjæsen... :yes: 😴 😴
Hvilket måske ku få folk til at smide nogle flere bestillinger hos jer, i og med de så samtidig støttede et godt formål....
Der er jo stadig mange der ikke vil røre fjæsen, end ikke med en fremmeds.. 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 23-04-2012 15:36:05.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
23-04-2012 15:32:26
Svar/Indlæg:
978/63
Vi bytter med et smil, haha..

No likes.


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 15:49:03
Svar/Indlæg:
50/7
@Crankyrabbit

Tak for forslaget.
At donere et beløb for hvert køb er også en mulighed.
Det vi havde af spekulation ved dette var at vi ikke vil lade det spille ind på folks lyst til at handle hos os. På den måde kan man igen vende den til at sige at "vi prøver at lokke folk til at købe ved at sige de støtter en god sag". Selvfølgelig er det ikke det vi er ude på, men det kan hurtigt mistolkes. Netop fordi et like på facebook er så "lille" en ting at gøre i manges tilfælde, mente vi det ville være bedre.

Man kan jo altid stille spørgsmål ved hvorfor et firma donerer. Man kan også spørge om firmaer der donerer til f.eks. den årlige Danmarks Indsamling som bliver vist på TV, gør det for at få reklame?
I sidste ende handler det om at vi gerne vil vise at vi tager stilling som firma.


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 15:50:23
Svar/Indlæg:
50/7
#4
Det lyder på din tone til du har haft en oplevelse du ikke har været tilfreds med.
Du skal være mere end velkommen til at kontakte mig direkte på se@fcomputer.dk, så vi kan komme i dialog omkring din oplevelse.
Mvh. Stefan Elbæk
Føniks A/S


Denuush
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 16:21:50
Svar/Indlæg:
285/10
Der er jo mange virksomheder, der forsøger at bruge Facebook som medie for kommunikation med kunderne og deres målgruppe.

Jeg syntes det er fint nok at bruge det, dog er det lidt "sølle" at ligefrem at spørge kunderne om de skal donere.

På den anden side, er det måske med til at fange nogle af deres kunder.

Personligt ville jeg hellere satse på en anden måde at få success på. Hint Komplett weekend tilbud.

Vi får jo intet ud af at "i" donerer.


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 16:25:43
Svar/Indlæg:
50/7
#7

Vi spørger vores kunder, fordi vi gerne vil have at vores kunder er involverede. For at vise at vi lytter til vores kunder.

Det er korrekt at man som kunde ikke "får noget ud af" at vi donerer. Det er der så en velgørende organisation der gør. Og derudover kan man vende den og sige at du får lov til at donere gratis ;)


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2012 16:33:35
Svar/Indlæg:
7765/230
#7
"Vi får jo intet ud af at "i" donerer."
Som Føniks så rigtig siger får du lov at donerer helt gratis og sikkert en helt ny oplevelse, at gøre noget for andre end dig selv... 😛


Denuush
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 16:37:12
Svar/Indlæg:
285/10
#8

Ja hvis det er dét segment i satser efter.

Kan ikke se taktikken i det, et par gode tilbud om ugen vil sku banke salget langt højere op, og virker mere effektivt end at skaffe likes pga noget velgørenhed.

Men det må være op til jeres markedsføringsafdeling. I har vel nok undersøgt nærmere, og giver det pote. Så er det godt for jer.

Jeg donerer ikke til velgørenhed. 😎

#7

konen er en stor udgift i sig selv 😩
jeg har ingen peeeeeeeng' 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Denuush d. 23-04-2012 16:38:25.


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 16:39:50
Svar/Indlæg:
50/7
#10

Det handler ikke om at banke salget op.
Det handler om at vise flaget og at vi som firma kan være med til at gøre en forskel 🙂
Til gengæld kan jeg garantere for at donationen på ingen måde vil gå ud over evnen til at lave gode priser :yes:


Denuush
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 16:53:25
Svar/Indlæg:
285/10
Så lad os håbe det virker 🤡


#13
kojs
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2012 18:05:23
Svar/Indlæg:
181/0
Føniks: Selvfølgeligt handler det for jer om at banke salget op. I ville vel aldrig gøre det, hvis det var en dårlig forretning?

Det er enormt effektiv marketing at "høste likes" på facebook, om det så er gennem velgørenhed eller konkurrencer. For hvert eneste like fra en teenager, er der vel omkring 100 andre der ser jeres navn poppe op på deres facebookside.
Altså, hvis I donerer en krone for hvert like, betaler I en øre for hver person der ser jeres navn på facebook. Dette er enorm billig reklame (som tilmed ikke forsvinder i AdBlock).
Derfor er jeres formål ved en sådan kampagne også enormt nem at gennemskue, nemlig at banke salget op. Eller rettere: Det kommer hvertfald meget hurtigt til at ligne at dette er jeres formål.

Så kan man så mene om dette er en god eller en skidt ting. Det er vel en win/win situation for føniks/velgørenhed. Men røvirriterende for os privatbrugeres færden på facebook.

Efter min mening, hvis jeres formål med kampagnen virkeligt er at vise at I som virksomhed kan gøre en forskel mht. velgørende formål, så bliver I nødt til at gøre noget mere drastisk. Som fx. at donere en procentsats af overskuddet hvert år (Og så kan i blære jer med det på facebook, hvis I da har overskud). Eller, hvis I virkeligt mener at facebook og likes er vejen frem, så donér et ikke-ligegyldigt beløb (fx 50 kr) for hvert like i løbet af en hel uge, og så kør videre som normalt bagefter.

I det hele taget: Lige så snart jeres donation afhænger af "hvor mange" / "hvor meget", så lugter det langt væk af at I bare prøver på at skaffe kunder til butikken. Og fred være med det, men budskabet, som I påstår I prøver at vidrebringe, drukner.

Puuha.. Sikke en smøre..