#21 Jeg har kabinettet, så hvis du har nogle spørgsmål så bare sig til :). Ja kabinettet er 100% aluminium og jeg tænkte selv lidt over det mens jeg skrev den post, grunden til jeg tror det vil gå forholdsvis godt er fordi du fordeler de 120W meget bedre, selvom hele kabinettet er alu så vil det være den ene side af kabinettet der bliver varmest, så det jeg tror der vil ske er at GPU'en vil ha en effekt på CPU'ens temperatur fordi den er med til at varme hele kabinettet op, men i sidste ende skulle det holde, de skriver også i reviewet at de mener du kan smide en 125W CPU i , selvom det er jeg lidt skeptisk overfor da igen det hovedsageligt kun den ene side til at aflede varmen.
[quote]It is always of interest how well a passive solution performs. In terms of desktop components, you have a choice between various CPUs with different TDP levels. Generally 45, 65, 95, 125W are some of these barriers. For this review to be representative of the expected usage scenario, the AMD APU - plenty of performance for a HTPC - carries a TDP of 65W. To push the device, RealTemp was used to place a Load on the CPU, while Furmark with the "Xtreme burn-in" setting was running. After around 25 Minutes, the passive Streacom FC5 OD manages to still keep things running smoothly with the APU heating up to 53° Celsius. Touching the right side fins of the chassis, these were quite hot, but to such a degree that one would have to remove their hand quickly.
So, the cooling works and it does so quite well. You should be able to use 95W or even 125W CPUs in the chassis, but I would not go all out on generating unrealistic scenarios to push the thermals. For everyday use, movies, surfing and the likes, those type of processors will be just fine in the Streacom chassis.[/quote]
Bare rolig, jeg håber folk kommer med alle deres "concerns" jeg har selv en og det er hvor besværligt det vil være at montere det køling system på grafikkortet, for alting skal jo helst kunne skrues fast, enten skal man vide nøjagtigt hvor grafikkortet er og så forsigtigt skrue køle hovedet fast fra bagsiden, eller også skal hovedet med heatpipes monteres først, og så skal man montere kontakt punkerne med skruer fra ydersiden, som det faktisk er på CPU siden.
Grunden til jeg er lidt mere positiv mht. kølingen er pga. hvor godt den håndtere en 65W Llano i den test, og min ide i mit hoved skulle ikke overbelaste det hele. Kan være jeg ta'r fejl, og det er bare trist hvis jeg gør, 7660D er god nok i sig selv :D.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Medallish d. 18-07-2012 12:55:10.