Proshop RMA

Grafikkort d.  24. april. 2012, skrevet af skougaard1
Vist: 2445 gange.

skougaard1
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 11:02:07
Svar/Indlæg:
29/2
Har aldrig fået så dårlig behandling som hos Proshop.

Havde problemer med serienummer faldt af et kort pga varme. Således var serienummer gået i stykker, kan læse 9 ud af 11 nummer af serienummer.

Sendt kortet ind i original emballage med serienummer på æske og har fået 2 emails fra Gainwards egen RMA afdeling at kortet er RMA berettiget. Gainward har skrevet at jeg bare skal vise emailen til reseller Proshop.

Proshop er billige, men de er håbløse når det handler om RMA. Aldrig blevet behandlet så ringe. De afviste kortet blankt men henvisning til serienummeret.

Bare en lille erfaringupdate om PROSHOP. De prøvede også at bilde mig ind at serienummer aldrig faldt af grafikkort. Dette kunne Gainward dog modvise, så Proshop er lidt fulde af .....

Desværre kan man ikke lave RMA direkte med Gainward.



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 24-04-2012 18:06:34.
Denuush
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2012 11:05:10
Svar/Indlæg:
285/10
Hvad så hvis du sender mailen videre fra gainward?
Så må Proshop da godkende den.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
24-04-2012 11:06:22
Svar/Indlæg:
5039/109
Åh nej. Jeg har lige oprettet en rma sag hos dem. Min printer stod af lige før weekenden, og jeg havde fyldt nye toner i nogle dage tidligere.

Håber det går smertefrit.


CyberOpz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 11:06:40
Svar/Indlæg:
25/0
Blot til info, så kan du med den skrivelse fra Gainward kontakte forbrugerklagenævnet.

Det er en direkte overtrædelse af dansk lovgivning og du har jo alt dokumentation i orden (jf. skrivelsen fra producenten), så Proshop handler i ond tro.

http://www.forbrug.dk/Dine-kla...

//CyberOpz


skougaard1
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 13:16:53
Svar/Indlæg:
29/2
Proshop er ligeglade, gider ikke slås med dem mere. Jeg forstår bare ikke at de ikke gør mere for deres kunder når de kan se Gainward mener kortet er RMA berettiget.
De henviser til deres leverandør ikke vil kører RMA.

Proshop har nok nogen leverandør som er pænt ligeglade, også er Proshop det så også. Jeg har hørt godt om RMA hos komplett.dk så skal ikke mere handle med Proshop mere.



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2012 13:23:28
Svar/Indlæg:
216/10
Shit har lige købt en docking station hos proshop som ik synes at virke :S Håber det glider.


skougaard1
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 13:25:30
Svar/Indlæg:
29/2
Nååå ja og ikke nok med de afviste RMA på kortet, så skal man betale porto hvis man ønskede det defekte grafikkort sendt tilbage igen.


Denuush
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2012 13:26:26
Svar/Indlæg:
285/10
Jeg havde ikke fundet mig i det.
havde kørt sagen videre med dem.. altså taget en dialog og forklaret dem det igen og igen, indtil de fatter det.

Producent > leverandør > butik

Når producenten siger go for det, så skal leverandør+butik godtage den som RMA, så længe der kan forefindes dokumentation IMO


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Denuush d. 24-04-2012 13:26:45.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
24-04-2012 13:34:49
Svar/Indlæg:
4982/47
Jeg har lige indsendt en klage til Forbrugerklagenævnet på en anden forhandler.

Lidt sjovt egenlig, for jeg har nogenlude samme problem, forhandleren siger ingen fejl, de får kortet igen med besked om at teste det ordenligt, hvorefter vi aftaler at det sendes til producenten.

Det blev det så ikke, det blev sendt til leverandøren som også holder på der ingen fejl er 😛

Jeg måtte selv kontakte Gigabyte for at bekræfte overstående ikke passede, så da de også sendte mit Gfx tilbage uden org emballage, og det også har været tabt/fået en transportskade samtidig, fik jeg nok og valgte at klage.

Du burde klage ellers sker det ikke noget ved det, og med de tvivlsomme support-medbarbejder nutildags, kan man aldrig vide sig sikker på om det blot er en lille led troll der sabotere din RMA sag 😛

WinHTTrack er et godt lille smart program hvis du skal gemme dokumentation fra divs webforms/hjemmesider 🙂


skougaard1
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 13:38:21
Svar/Indlæg:
29/2
#1
Citat fra Gainward email:
"If you still have the original graphics cards carton, where the serial number is standing as well, it should not be a problem to handle the RMA."

Kortet blev sendt ind til Proshop i original kasse, og Proshop har fået mail fra Gainward. Men det betyder intet for dem de har vist egne regler.

#5 Tror nu Proshop laver RMA fint når alt er 100%.Bare mig der er uheldig at et serienummer klistermærke kan gå delvis i stykker så kun 9 cifre kan læses. Åbenbart 100% mit problem

Nå men nok om dette, Proshop er sikkert en fin butik for mange. Jeg er bare færdig med dem.


Denuush
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2012 13:44:57
Svar/Indlæg:
285/10
Surt show..

Det giver ikke ligefrem plus point i bogen..
do what you gotta do.. op til dig 😉


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
24-04-2012 13:54:11
Svar/Indlæg:
4982/47
#9

Self er det ikke dit problem, men det vil de nu gøre alt for at bilde dig ind fremover 😛

Jeg havde sku bare sendt det tilbage til dem med besked om "bla bla, dette er det fulde SN som er bekræftet af Gainward, og jeg forventer derfor at i vil modtage og teste kortet korrekt, bla bla bla Forbrugerklagnævnet."

Jeg vil mene det bliver en ret kort sag inde hos forbrugerklagenævnet såfrem de nægter dig RMA pga der mangler 2 cifrer på SN på kortet, men det står på den org kasse også 😛 Man behøver jo ikke være matematisk geni for at kunne regne ud at sandsynligheden for at det ikke er det korrekte kort, er minimal 😀

Ved godt det også er et spørgsmål om man gider, men der kan jeg så fortælle at det er ikke ret slemt at oprette en klage, du skal bruge lidt dato´er, dokumentation og skrive om forløbet, det tager ikke lang tid tog mig under 30min at hente alt ned fra divs sider og skrive hele min klagesang færdig 🙂


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 14:05:30
Svar/Indlæg:
1063/54
Den sag smider du da bare i forbrugerklagenævnet.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 14:20:21
Svar/Indlæg:
7765/230
that's why we love Komplett. ❤ ❤ :yes:


#14
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 14:31:37
Svar/Indlæg:
2587/91
Hvad #8 siger - og del evt oplevelsen på Trustpilot :yes:


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
24-04-2012 16:22:16
Svar/Indlæg:
755/6
det jo træls at høre. var ellers altid glade for proshop med hensyn til indkøb.Surt at proshop ikke gør mer for deres kunder.Har hørt det før at det er problemer med Rma . ☹


#16
Sbn
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 16:34:01
Svar/Indlæg:
218/6
Jeg har også lagt min sidste ordre hos dem pga. tidligere RMA sag :no:


Thomasth
 
Superbruger
Tilføjet:
24-04-2012 17:59:56
Svar/Indlæg:
86/16
Syntes også proshop virker lidt smålig
kæmp for din sag :yes:
Gainward burde måske lære lidt her, når de bekræfter
at klister mærket med serie nummeret falder af ved varme
Måske skulle de brænde serie nummeret fast i printet
i stedet


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Thomasth d. 24-04-2012 18:03:31.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 18:03:25
Svar/Indlæg:
8762/174
Det er bare at tage fat i forbruger klagenævnet og sige det som det er og se hvad de kan gøre ved det.

Har tidligere også haft lidt små problemer med gamle shg og proshop som jo ejer biksen nu.

Men det er som om de problemer hurtigt løser sig når man tropper op personligt i døren og siger sin mening til vedkommende.

Har da en del gange selv stået og set dem teste mine ting defekte selv om de mente de virkede.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2012 18:09:56
Svar/Indlæg:
6181/270
Kan man ikke få lavet RMA hos Gainward, de sender vel regningen videre til forhandleren?


skougaard1
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2012 09:24:08
Svar/Indlæg:
29/2
#19 Nioe Gainward laver ikke direkte support. Citat fra email:
Dear Anders,

Unfortunately, we are not handling RMA directly from end user or resellers without a Gainward partner contract.
Gainward's warranty claims have to be processed through its registered partners or distributors.

#17 Enig forstår heller ikke serienummer ikke er trykt på kortet

#16 Jeg var også meget overrasket over deres konklusion vedr RMA.


skougaard1
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2012 09:29:02
Svar/Indlæg:
29/2
Måske man skulle have en facebook gruppe, "PROSHOP kundeservice stinker". Så kan man se hvor mange medlemmer den får.


#22
Gob
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2012 15:08:06
Svar/Indlæg:
557/100
#21

Trist at det ikk er gået så godt for dig angående Din RMA.

Har selv haft 4 RMA hos Proshop, uden problemer, så lidt nederen og hører du ikke har haft held med dem,




CyberOpz
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2012 15:11:29
Svar/Indlæg:
25/0
#21 Husk at beskrive forløbet på www.trustpilot.dk


superman
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2012 17:20:56
Svar/Indlæg:
894/91
Købte engang et Asus Maximus formula lll bundkort, hvor halvdelen af sokket pins var tryket flade. De nægtede at bytte til et andet og sagde at det var mig der havde beskadiget bundkort. Så efter 2 måneder truede jeg med at klage til Forbrugerklagenævnet, Og så fik jeg frigivet pengene. Havde jo købt et andet bundkort imellemtiden. Så det var dårlig service, og køber ikke noget der mere.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af superman d. 25-04-2012 17:21:58.