price performance hvad er så de bedste cpu´er?
har søgt længe og længe regnet med at jeg skulle have ivy, men testene ser jo ikke gode ud når man tænker på oc potentialet derfor tvivler jeg. Samtidig med at jeg har alt og mangler bare en cpu for at komme videre. + der kan jo gå længe før ivy kommer har hørt midt maj?
så hvad ville i gøre købe sandy nu eller vente på ivy?
Hvad med Sandy Bridge-E, altså X79 og LGA2011 🙂
kan man clocke en processor uden k?
hvis i skulle vælge hvad købte i så?
Fx. i7-3820 er "kun" quad.
Men fordi man kan. Fordi det er sejt. Og fordi det ikke er dyrere 😎
Den snak har lige været oppe i en anden tråd.. Og jeg er stadig tilhænger af en relativ billig CPU og så bruge pengene på GFX i stedet. Men nu går denne tråd på noget lidt andet. Jeg fik så ikke lige set at #0 allerede har et Z77 bundkort.
Hvis man kun vil have en 2500k og et billigt bundkort er det jo fin ydelse til pengene. Men overvejer man en 2600k og dertilhørende bundkort. Så ville jeg helt klart hellere snuppe en X79 løsning. en i73820 er billigere, bundkortet er måske nok lidt dyrere med med quad-channel ram.
Jeg synes måske man får lidt mere for pengene når man er deroppe.
1000,- ekstra?
det kan da vist højst blive omkring de 500,-.jeg tvivler mest på at købere af en 2600k køber bundkort under 1000,-
Jeg ved så godt at man har en større udgift til ram på x79 for at få noget ud af quad channel.
Jeg kan ligesom fornemme du prøver at holde en diskussion igang kun for diskussionens skyld. Det jeg egentlig ville ind på med dette var såmænd blot at nævne et alternativ til z77.
Jeg vil i øvrigt så frygteligt gerne støtte AMD, men må sgu nok erkende at Bulldozer dælme er en skuffende omgang.
Jeg har nok misforstået tråden en anelse, eftersom der jo stort set ikke har været snak om en i7-2600K 🙂
For snakken om X79 var egentlig mest ment som alternativ til en 2600K løsning.
Ellers er jeg jo enig i at en billigere AMD/2500K løsning er lige så smart når det drejer sig om spil.