#11 Nej, der skal være mindst 7 interne SATA tilslutninger, og meget gerne en nr 8 også (enten som eSATA, ellers bare, så jeg kan tilslutte min eSATA bagplade.
Extreme4 ser faktisk ret spændende ud. Det kommer lige med i overvejelserne. 🙂
Jo tak. Så kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om den ekstra SATA controller, ASMedia ASM1061. Understøtter den kun HDD'ere eller også bluray-drev (brænding)?
Hvordan performer den i forhold til Intel's egne SATA? Lige så elendig som min nuværende Marvell-controller?
Den eSATA port, hvilken controller er det? I.flg. Asrocks egen hjemmeside, så er der 8 interne SATA-porte (6 intel og 2 ASMedia ASM1061), så hvor hører denne 9. port til ???
Jeg forventer at købe en Noctua NH-D14 luftkøler, mon den kan klare opgaven på et extreme4 mobo? Den skulle kunne det uden problemer på et ASUS (i.flg guru3d's forum), så mon ikke også på et Asrock?
OK, men kan den håndtere optiske drev? Den marvell jeg har er ikke glad for bluray-brænding.
Super mange tak for info. Med mindre der dukker noget andet op, så er jeg blevet hooket på et extreme4 mobo til en fin pris.
Ud over navnet, hvad får man så mere ved gigabyte, asus eller MSI (i samme klasse selvf.). Er der noget jeg overser ved Asrock, som en behjælpelig sjæl kan fortælle mig?
Hvorfor er Asrock's mobos så meget billigere end de andre? På papiret (og jeres kommentarer) ser det jo lige så godt ud som de andre, men til noget billigere penge!
ååh ja, der er intet som Asus fanboys og deres fantastisk begrundelser for netop at vælge Asus 🤡
Det er da også et argument der kan bruges til noget. Når du skriver som i #3, så er det jo bare overflødigt fyld i en tråd.
Det med flere strømfaser (sorry for noob spm), har det ret meget at sige, når jeg bare skal OC det som alle andre også kan? (altså ca 4,5 ghz)?
På det link jeg fik tidligere i denne tråd http://uk.hardware.info/compar... der kan jeg se, at et MSI tilsyneladende bruger noget mindre strøm, både i idle og ved full load, ASUS er i midten, og et extreme4 bruger mest (der er ikke angivet noget for extreme6, scroll ned til bunden for at se det). Er det bl.a. dette ekstra strømforbrug man får for at spare penge på indkøb? Vil dette ekstra strømforbrug have nogen indflydelse på kabinettemp?
Mange spm, men når noget lyder for godt til at være sandt ... så er det det som regel også 😕