RAM-fejl!

Diverse d.  28. april. 2012, skrevet af Zakari
Vist: 1063 gange.

Zakari

Bruger
Tilføjet:
28-04-2012 18:33:29
Svar/Indlæg:
4/1
Hej, allesammen!
Jeg har for ikke så mange dage siden, købt mig en masse dele til at bygge min egen pc. Jeg købte det hele på Computersalg.dk, hvis dette har nogen relevans.
Jeg samlede hurtigt pc'en, men den nægter at starte op, og svarer kun med 3 høje bip, og et "27" på motherboard display'et.
Jeg har læst mig frem til, at det skulle indikere RAM-fejl, og derfor sendte jeg mine to 4GB Kingston RAM tilbage. Derefter bestilte jeg 2 nye 4GB Corsair RAM, og min pc har samme respons. 😕

Hvad har jeg gjort galt!?

Jeg håber inderligt, at der er nogen der kan hjælpe mig!
heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2012 19:06:44
Svar/Indlæg:
1341/56

start med at udfylde din profil, så folk ved hvad du sidder med, så har de nemmere ved at hjælpe dig 🙂

Boss302

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2012 19:09:30
Svar/Indlæg:
821/138
Og du har tjekket alle stik sidder som de skal, og at ramene sidder helt nede? 🙂

Zakari

Bruger
Tilføjet:
28-04-2012 19:31:34
Svar/Indlæg:
4/1
Nu har jeg opdateret det væsentlige, og alle sitk er dobbelttjekket. Jeg har ikke meget erfaring med byg selv, men jeg prøvede det i 8. klasse på et uddannelsesforløb. Det er nu 1 år siden, og meget af det sidder fast. Desuden er der en manual, som jeg har fulgt.
Min strømforsyning sidder tilsluttet til motherboardet med 2 forskellige stik, og 2 stik sidder i mit graffikkort, 1 stik til hhv. harddisk og diskdrev.
Diskdrev og harddisk er koblet til motherboardet også. Så er der stikkene fra kabinettet, som er sat til motherboardet også.

Rammene sidder helt nede, hvor der er blevet sagt "klik" fra låsemekaniskermerne. Jeg er helt spejlblank ang. hvad problemet kan være.

Kan det have noget som helst med "BIOS" at gøre? Det har jeg nemlig ikke forstand på, eller ved hvad er. =D

Tak for eventuelle svar!

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
28-04-2012 20:43:19
Svar/Indlæg:
6368/477
Det er ikke altid at du kan regne med at fordi bundkortet skriver RAM fejl, så er det direkte RAM fejl. Jeg har mange gange været udsat for at det har været noget helt andet. For mig har det været alt fra en simpel reseat af CPU til et dødt grafikkort.

Jeg vil foreslå dig at prøve med så absolut lidt som muligt. Brug det indbyggede grafikkort, hav kun en RAM blok i, start op uden harddisk eller DVD drev. Altså helt der ned hvor du lige kan få billede på.

Du burde kunne få billede med kun CPU og RAM samt strøm til bundkort, prøv det. Kommer der billede, kan du begynde at "udbygge" dit system.

Kan du ikke, så har du jo afgrænset dit problem til RAM, CPU, bundkort eller strømforsyning.

Zakari

Bruger
Tilføjet:
28-04-2012 20:46:02
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg vil give det et skud, mange tak! 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zakari d. 28-04-2012 20:46:14.

Zakari

Bruger
Tilføjet:
28-04-2012 20:57:22
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg prøvede uden diskdrev og harddisk, og det gav samme resultat. Jeg så dog, at en lille lampe lyste rødt. Det var ved "WD Fire/B2B"-LED3 at der var rødt. 3 bip, og "27" på motherboardet vises stadig :S

CleanC

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2012 22:52:52
Svar/Indlæg:
567/26
Har du sat ram i sokkel 1 & 3, så prøv i stedet sokkel 2 & 4.
Prøv også med kun en blok (først i sokkel 1, så 2, så 3 til sidst sokkel 4), som #4 skriver, prøv dette med først den ene blok og derefter den anden - du skulle godt nok være uheldig hvis begge blokke skulle være defekte.
Giver den stadig samme fejlkode ved alle forsøgene, så kan det være dit mobo er defekt. Har du mulighed for at prøve ram'ene i en anden maskine?

Zakari

Bruger
Tilføjet:
28-04-2012 23:36:52
Svar/Indlæg:
4/1
Tusind, tusind, tusind tak!!! Jeg prøvede at gøre som du sagde, og ved den trejde sokkel, virkede den! Så prøvede jeg at indsætte det andet, og igen kom fejlen, indtil jeg satte den i den fjerde sokkel, og så virkede det!!
I min manual stod der, at man skulle bruge de to blå som de første, hvilket jeg ikke forstår, medmindre det betød "sæt" 1 og 2.
Jeg har 4 sokler hvoraf de skiftevis er blå og sorte.
Men endnu en gang, TAK! Kan slet ikke takke dig nok!!