Gps sporing af bærbar

Diverse d.  29. april. 2012, skrevet af Rasmus66
Vist: 1401 gange.

Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2012 10:36:36
Svar/Indlæg:
8762/174
Der er helt sikkert nogen der spurgt om det før, men nu kommer den igen.

Min lille søster har lige fået ny bærbar og hun vil gerne have et sporings program på den så man kan finde den igen i tilfælde at den skulle blive stjålet.

Har googlet det lidt og har da også fundet noget der kunne bruges, men ville lige høre om der nogen som har gode erfaringer med nogle programmer?


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-04-2012 10:48:34
Svar/Indlæg:
4981/47
Hvis du tænker på software, så bør du selv vide hvor nemt det er at fjerne 🙂 Den slags fanger kun de ualmindelig dumme tyve 😛

En seperat GPS tracker er det eneste som kan levere en real chance for at spore den efter et tyveri.

Det er muligt, men ikke nemt eller billigt (har en kammerat der har rodet med det, han var lige ved at bruge 2k på en GPS han kunne montere internt 😛 )

/E

Det sagt er det ikke noget jeg selv har kigget på, og priser ændre sig også jo, GPS´er er nok faldet i pris siden da, der bliver jo lavet og solgt en del flere GPS´er nutildags end før i tiden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 29-04-2012 10:50:46.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
29-04-2012 12:54:54
Svar/Indlæg:
4033/364
#1

mit 3G/GPS modul kostede 800kr - men det er ret nemt at tage ud..

umiddelbart er det bedste nok med en hardware løsning , som fx Intel Anti-theft - og beskytte sin BIOS med password.. så skal man være lidt mere hardcore for at undgå sporing.

http://www.intel.com/content/w...

Software løsning som denne kan til nød bruges (fordel er remote backup)

http://www.google.dk/url?sa=t&...


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2012 16:44:39
Svar/Indlæg:
3854/175
Prey er en mulighed som jeg klart ville kigge på.
Ellers bliver det nok temmelig dyrt


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2012 19:38:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Få en god forsikring, og tag backup dagligt. Det er langt mere effektivt, og politiet rører sig ikke ud af flækken, med mindre din søsters data er af vital vigtighed for dansk økonomi eller en større virksomhed. Sørgeligt, men sandt.

Derudover, så er det også tidsperspektivet, og de penge en god løsning koster - samt at den tid der går fra tyveriet til når hun (måske?) ser sin computer igen, er håbløs - så er pengene måske bedre brugt på backup og forsikring.

Jeg har [syv-ni-tretten] ikke oplevet tyveri af min egen computer. Men min kæreste har fået stjålet laptops to gange (indbrud i deres kollegielejlighed), og af bitter erfaring ved jeg, at politiet ikke er meget bevendt, så man kommer længere med en god backup.

Det lyder meget fint og helligt, det ved jeg godt, og skulle det ske for mig selv er jeg lettere fucked, da en MacBook jo ikke er just billig. Men, dét er - tror jeg - en bedre løsning end GPS-devices og andre smarte ting. Det er lavpraktisk, jeg ved hvordan det fungerer og jeg kan være oppe og køre - relativt hurtigt. Modsat politiet der skal tage sig sammen til at spore en GPS, endsige gøre andet end: "Vi opretter en rapport. Du hører fra os, hvis vi falder over noget... tilfældigvis... om 3-6 mdr.... måske. Regn ikke med det."