Ny router for at forbedre wireless

Diverse d.  30. april. 2012, skrevet af morteng
Vist: 730 gange.

morteng

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2012 16:02:11
Svar/Indlæg:
242/71
Hejsa jeg sider og overvejere at anskaffe mig en ny router, for at få bedre wifi dækning i og omkring huset.

Pt sider jeg med en god gammel Linksys WRT54GL, Men jeg syntes den mangler lidt rækkevide

Så jeg overvejede om der var nogle specielt gode routers der ude med god rækkevide

Den skal helst kunne trække 4 computer med kabel, og tilsvarende på wifi 4 laptops og 4 mobil, og skal gerne nå 30 meter med fuld power, og gerne mere :)

Jeg har sat og kigget lidt på Linksys EA4500,

Men ærlig talt ved jeg intet om hvad for nogle mærker/modeller der er de bedste.
Og her håber jeg at i kan give mig en hjælpende hånd.

På forhånd tak Morten
Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2012 16:11:25
Svar/Indlæg:
3854/175
Uha, smid DD-WRT og leg lidt med Tx, så skal du nok se løjer 😀
Tx = sendestyrke

clokker

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2012 16:37:31
Svar/Indlæg:
755/6
jeg har sæt en bridge i mellem og kan nå en del længer. 🙂
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af clokker d. 30-04-2012 16:37:54.

morteng

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2012 17:10:20
Svar/Indlæg:
242/71
Kigget noget rundt med det her DD-WRT der er jo en hel mur af tekst, ser utroligt avanceret ud at installer. Men tror da efterhånden jeg er kommet igennem det :)

Men kan det udføre mirakler at lege med Tx?

Den skal jo helst forsætte med at være 100% stabil

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2012 20:35:42
Svar/Indlæg:
3854/175
Altså Tx kan du egentlig godt sammenligne med volten til din CPU (sådan da)
Altså det er også det samme du gør (skruer op for volten)
Hvis du skruer op for volten (Tx) så får du bedre rækkevide (eller mulighed for flere MHz hvis vi snakker CPU) men samtidig udvikler du mere varme, hvilket jo ikke er godt når der inke er noget aktiv køling i en router (ikke i consumer gear i hvert fald)
Derudover så er der også grænser for hvor længe du kan blive ved med at skrue op for Tx, fordi på et eller andet tidspunkt bliver senderen ustabil (det gør din cpu også ved et antal MHz uanset volt) og så crasher den jo (hele router oftest)

Hvor meget 1 mW giver dig ekstra afhænger, men du kan jo smide det på og se engang. Brug din bærbar og hent programmet inSSID, så kan du se den styrke du modtager med, og så se hvor meget det giver.
Hvis du har overclokket, så er det meget lig med Tx power. Om det kan gøre mirakler - tjoh, kan e CPU OC gøre mirakler?

Ang. Installation, så læs op på følgende ting, som minimum. 30/30/30 hard reset og TFTP
Det var de eneste ting jeg brugte da min Edimax kom under "kniven"