Min Computer er desværre gået hen og er blevet utrolig sløv og hænger i det i stort set alt, noget så simpelt som at starte en film op kan til tider tage 1min
Specs i øjeblikket
AMD Phenom II X6 1090T ASUS Crosshair IV Formula Kingston Value 1333Mhz 2x2GB AMD Radeon HD 6950 1GB Corsair TX 650W 2 stk Samsung 1TB harddiske Cooler Master HAF 922
----
Jeg gætter selv på mine utrolig dårlige ram har noget med sagen at gøre, og mine harddiske eventuelt er blevet dårlige?
anyways, eftersom jeg er godt træt af spanden vil jeg gerne ha skiftet lidt hardware, jeg har gennem langtid være bruger af AMD så vil gerne over på intel vognen
skal jeg gå efter en 2500K eller springe på Ivy bridge? jeg kan ikke helt selv bestemme mig, og kan et bundkort i mellem klassen foreslåes af nogen?
udover cpu og bundkort og selvfølgelig et nyt sæt ram går jeg ikke udfra der behøves skiftes noget yderligere 🙂
Jeg har desværre prøvet med en formatering, og lige lidt hjælper det. helt sikkert nogle nye ram som jeg også skrev, men i har ingen inputs til det andet jeg spurgte om? ville nemlig meget gerne prøve noget intel, og eventuelt bare sælge mit AMD setup 🙂
Det er måske lidt overilet at styrte ud og købe nyt, i din situation hvor der åbenlyst er noget der er helt galt, dvs i stedet for at fejlsøge. Som du selv foreslår, så køb 8gb 1600mhz ram og se om det hjælper, det koster en slik pt. Ellers lav S.M.A.R.T.-analyse med Speedfan af diskene og se om der kommer noget frem der.
Også hvis du så gerne vil sælge dit system, er det nok bedst at det virker optimalt når det kommer til salg 😉
Og et andet godt fif er at sætte en SSD harddisk i din pc giver og så et mega boost i ydelsen.
Dog burde en harddisk slet ikke tage op til 1 minut for at starte en enkelt fil, og hvis det hjælper med en SSD, vil det højest sandsynligt vise sig, at #0's harddisk er fejlbehæftet. Ikke at en SSD ikke er et super boost, men hvis der uanset hvad er en fejl i harddisken, bør den rettes.
#0 tjek diskene med krystaldiskinfo omkring diskene er ved stå af eller ej.
prøve evt. oc rammende og justere timenings i bios. Sæt timingsene til løse og kør lidt op i hastighed... Jeg kan selv bedst lide høj hastighed end stramme timings. timingsene kan man selv fin indstille, hvis man ikke har andet give sig til.
8 gb 1600 mhz ram er ikke vildt dyrt. Du kan få 16 gb 1600 mhz ram til under 750,-
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 01-05-2012 19:26:08.
det ser ud til folk vælger at overse hvad jeg oprindeligt ville have ud af dette topic, spurgte ikke om råd og vejledning til hvordan jeg fixer min nuværende computer, men til hvilken cpu og bundkort der kunne være noget vær at købe. I skal have tak for jeres svar aligevel, men det er altså ikke det jeg leder efter.