Den processor og bundkort du har fundet er SB-E og ikke IB. Det er dog ikke nødvendigvis en ulempe 🙂
Min umiddelbare opfattelse er at Antec 920 er bedre end Corsair H80. Hvis du gerne vil have Corsair, så kig evt. på H100 hvis du har plads i kabinettet til det.
Hvis det primært er gaming, så vil jeg nok mene at 32GB ram i hvert fald er overkill. Men kommer der redigering osv ind, er det lidt mere relevant at kigge på meget ram. Hvis du ikke har kigget på GFX, og dit budget tillader det, så burde du tage et kig på et Nvidia GTX 680. De er svære at få fat i, men det siges at være det stærkeste single-gpu på markedet pt. 🙂
Ah, ja okay 🙂 Nu er jeg ikke så skarp, men jeg går ud fra, at der ikke kan være 8 ram i dit bundkort. Så du skal have fundet 4x8gb ram i stedet for 8x4, da der fysisk kun er 4 slots til ram. Med de ram du har fundet, kan du kun købe to enheder, som kan være deri, hvilket svarer til 16gb ram 🙂
#8 kig lige på delene inden du skriver ;) X79 sabertooth har 8 ram slots så intet problem der. Har lige samlet et setup næsten magen til og det køre bare med den cpu og mobo.. Det er en rigtig god løsning og det OC rigtig godt.
Igen, hvis OP vil have Ivy Bridge, skal bundkortet også skiftes ud. Og så skal vedkommende lige være sikker på, at det bundkort han skal have, også har 8 slots ram.
Hvorfor ikke beholde det setup han har valgt ud det hele passer jo sammen der og han får en 6 kernet cpu med hyperthreading som han ikke kan få på IB. Du får ikke et bundkort med 8 slots på IB.
Men hvis det SKAL være IB skal du over i et z77 mobo og en i7 3770k. og så 4x8gb ram.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ledet90 d. 01-05-2012 20:36:19.
Igen, hvis OP vil have Ivy Bridge, skal bundkortet også skiftes ud. Og så skal vedkommende lige være sikker på, at det bundkort han skal have, også har 8 slots ram.
Han behøver da ikke 8 ram slots, han kan bare købe 16gb kits.
Ja, man kan vel råde ham til at skifte mening 😀 Nu er det også nævnt, at det ikke nødvendigvis er en ulempe, at det er SB, og jeg er i hvert fald helt enig :yes:
Hvis du ikke helt forstod det, så var det også det jeg mente. Enten 8x RAM slots, eller 16gb kits.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ZenN d. 01-05-2012 20:52:06.
altså jeg vil bare gerne have det bedste jeg kan få nu... men hvis Ivy kommer inden for den næste måned, så kan jeg sagtens vente..men snakker vi 3 måneder, så er det en anden snak..
Jeg vil vove at påstå, at du kan få mere ud af en ordenlig SB end en IB. Ivy bliver brandvarme ved OC, så det er nok ikke noget jeg ville røre med en ildtang!
(Forstod i den? Brandvarme ved OC og ildtang?) 😎 😎
#27 ideen er at jeg får den bedste ydelse jeg kan for 10000 plus minus 2000... jeg tror ikke at det du har fundet performer bedre end det jeg selv angiver i #0..
Vælg ASUS Rampage IV Extreme som bundbræt. Processer er virkelig solid. Vælg f.eks. følgende 16gb ( 4x4) ramløsning: http://www.edbpriser.dk/ram/gs... Ingen grund til at vælge 2011 sokkel og så ikke gå quad på rammen
Rampage bundbrættet er ét af de få der hører til den absolutte toppen af poppen - bedre end sabertooth - omend det også er godt. Støtter fint 2133mhz ram