Jeg er desværre stødt ind i et problem med BIOS. Jeg får følgende skærm når jeg trykker delete var startup, hvilket ifølge MSI skulle bringe mig ind i BIOS setup:
Når jeg forsøger at starte Boot Up Menu (F11) for at boote fra DVD-drevet ser det også lidt unormalt ud. Har prøvet at boote op fra en gammel HDD, hvo refter den crashede med det samme.
Frygter lidt en defekt BIOS, men er ikke sikker. Hvad skyldes problemet og hvad kan jeg evt. prøve?
PS. Har forsøgt at cleare CMOS.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af KamakaziChild d. 03-05-2012 00:51:08.
Hjalp desværre ikke. Jeg fik dog tilfældigvis bootet op fra min Windows DVD og installeret Windows på min SSD. Men BIOS er stadig helt fucked. Jeg kan ikke engang vælge at jeg vil boote op fra min USB for at updatere BIOS.
#5 Troede jeg egentligt også, men kan ikke finde noget om det i manualen :(
Jeg prøvede at tage batteriet i bundkort ud og lade den stå i ét minut. Nu vil den gerne komme ind i den "rigtige" bios, men nu kan jeg hverken bruge mus eller tastatur til at navigere rundt. Kan stadig ikke boote op fra USB.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KamakaziChild d. 03-05-2012 01:51:59.
Smid en anden skærm til. Jeg har prøvet præcis det samme, og at skifte skærmen hjalp. Måske bare at skifte kabel er nok. Hvilket kabel bruger du nu? HDMI? Det var det der skabte problemer for mig ihvertfald.
du behøver vidste ikke at boot fra usb for at opdatere bios. start alm, gå ind i bios. så skulle der gerne være en felt hvor du vægler update biose. bare du har den i din usb. men hvis du ikke kan flytte rund i bios, bliver det nok lidt svært.
Jeg prøvede en ny skærm, hvilket overraskende nok virkede Jeg kom ind i BIOS og fik opdateret til den nyeste version (v2.3). Det hele ser ud til at virke bortset fra at, hvis jeg har en USB i en af USB3.0 portene kan jeg ikke boote (helt sort skærm med en hvid blinkende streg i toppen og med hvis skrift står der "B4" i højre hjørne). Ved ikke lige hvad det kan skyldes.
Jeg kender ikke lige til den "54"-fejl du nævner, men mit bud er, at BIOS måske genkender en USB-nøgle som harddisk og derfor ændrer i opstartsrækkefølgen.
Det burde du derimod nemt kunne ændre ved at hoppe ind i Boot-menuen og sætte første startenhed til din SATA3 HDD, og ellers deaktivere resten. Muligvis kan/skal du også ændre på det der hedder "hard disk drive BBS priorities", så du kan undgå at USB-nøglen fremover prøver at stjæle fokus ;)