Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2012 15:18:59
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Nyinstalleret MSI Z77A GD65 mobo med en core i5 3570"K" CPU.
For at Live update kan virke, skal Winki installeres på PC'en. Det er det blevet. Men Winki vil ikke boote. Når jeg vælger "Browser" eller "Utilities -> Auto update" i BIOS, kommer der et lille vindue, hvor jeg får at vide, at den vil forlade BIOS for at starte Winki. "OK", klikker jeg til dette, hvorefter skærmen bliver sort, og der skrives med lys skrift oppe i venstre hjørne, at "Winki" eller "Live Update" startes. så bliver skærmen sort, og der sker ikke mere.
Jeg har også prøvet at vælge MSI-dvd'en som bootmedie (står der i manualen, at man kan), men det giver samme resultat, altså sort skærm. Har prøvet at vente 5 minutter med sort skærm, men ingen reaktion. Enten virker det ikke, eller også er det en MEGET langsom boot 🙂 .
Jeg har et GTX580 grafikkort i PC'en også, og jeg kører med Virtu Tech. enabled i d-Mode. Monitoren er tilsluttet grafikkortet. Initiate Graphic adapter er sat til PEG.
Jeg ville gerne tjekke for ny BIOS, inden jeg kommer alt for langt med windows installationen, men da live update ikke virker, måtte jeg forbi MSI's hjemmeside for at se om der er en nyere BIOS. Det er der, men den passer ikke til mit bundkort!!
Jeg prøvede at gemme den BIOS der er default i mobo'et, og den hedder E7751ims.a00
Den BIOS der ligger til download hedder E7751ims.a50, og den passer altså ikke til dette mobo.
Nogen der kan hjælpe mig med, hvad jeg gør forkert i forhold til Winki, og hvorfor jeg får en forkert BIOS, når jeg vil downloade den fra MSI's hjemmeside?
Er det en "pirat"udgave af mobo'et jeg har fået fat i? Hvor kan jeg så finde et crack til det? 🤣