hjælp til portforward til min server

Diverse d.  05. maj. 2012, skrevet af slagteren
Vist: 1253 gange.

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2012 21:18:39
Svar/Indlæg:
624/105
Jeg skal have sat min server op til at hoste CSS og MW3.
Jeg er nået til at få hul igennem fra nettet, men det vil ikke rigtigt lykkedes.
Jeg har fulgt guiden på portforward.com, uden held, når jeg tester med portforwardcheck, er der ikke hul igennem.

Jeg har så læst mig til at på denne router skal der laves nogler undtagelser i routerens firewall, og der må jeg indrømme jeg er helt blank.
Her er hvad jeg har lavet indtil videre, og det i firewallen er lavet som sygpigetips 🙂

http://imageshack.us/photo/my-...

http://imageshack.us/photo/my-...

Kom endelig med forslag til hvad jeg gør galt

Edit: jeg har lige uploadet billederne i lidt højere opløsning.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af slagteren d. 05-05-2012 21:22:50.
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
05-05-2012 21:37:32
Svar/Indlæg:
6368/477
Et godt sted at få hjælp på er med www.portforwarding.com . De har guides til ALLE routere og til næsten alle spil.

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2012 13:54:18
Svar/Indlæg:
624/105
#1 er du sikker på det ikke er portforward.com du mener, for portforwarding.com er ikke andet end en gang reklamer.

Jeg har fulgt guiden til min router, men der er stadig ikke hul igennem, jeg tror der skal laves nogle undtagelser i routerens firewall, men jeg aner ikke hvordan.

Er det noget med wan til lan, og så nogle ip-adresser?

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
06-05-2012 14:09:45
Svar/Indlæg:
2826/100

Som udgangspunkt burde det bare være at sætte portforwarding op på routeren, rimelig simpelt med

source ip "any",
destination ip "LAN addresse på din server",
Source port "den port det kommer ind på, på din router",
Destination Port "den port det skal komme ind på din server på",

Er du sikker på porten er åben i din servers firewall?

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2012 14:31:39
Svar/Indlæg:
624/105
#3 det du skriver der, er det det samme som jeg har gjort på det screenshot som jeg linker til i det øverste link i nr. 0

jeg syntes nemlig ikke det ligner helt det jeg har gjort

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2012 15:02:26
Svar/Indlæg:
624/105
Er portene egentlig kun åbne, når serveren kører? altså når der er et spil der kører på serveren

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
06-05-2012 18:02:15
Svar/Indlæg:
2826/100
ARG.. indsæt bandeord her.. kom til at ramme CTRL + R da jeg ville åbne en ny fane, så jeg skriver lige hele smøren igen 😐

Begynder lige fra Bunden

Portene er åbne hele tiden, men siden du videre dirigerer dem til den adresse som din server har vil der kun komme svar på dem når din server er tændt og servicen som skal bruge portene kører.

Well, Så lad os komme igang med lidt fejlfinding 🙂

Allerførst, til en start vil jeg bede dig om at starte serveren op, have det portforwarding som du har sat op aktiveret. Nu går du ind på: http://www.t1shopper.com/tools... og skriver de porte ind som du har åbnet, hvad kommer den ud med for et resultat? er portene åbne eller lukkede?

jeg går ud fra de er lukkede, så vi fortsætter, hvis du ikke fik svar er der et eller andet sted i dit setup hvor de bliver blokeret, det kan være på din server eller router, men lad os begynde ved routeren.

Et hurtigt kig rundt på nettet fortæller at det er portene 3074 og portene 27000-27050 som skal åbnes, ifølge dit screenshot 1 er dette også hvad du har gjort, her er altså indtil nu ingen fejl. DOG! bemærkede jeg at du har 3 regler, 2 til MW3 og en til Apache, den til Apache peger på IP add. 192.168.40.104 hvorimod din server peger på 192.168.40.105. Ergo, dobbelttjek lige allerførst om IP addressen på der hvor du har serveren er 192.168.40.105 inden du gør noget andet. 🙂

Hvis IP'en er korrekt fortsætter vi.

En firewall i en router er en interessant ting, siden den kun blokerer det du trafik som kommer ude fra internettet, ergo skal det være muligt for dig at tilgå portene fra en anden pc hvis serveren er sat korrekt op. Til dette kræver det du har en extra pc, sørg for at telnet klienten som er indbygget i windows er aktiveret (program & features --> turn windows features on or off --> telnet client) Så snart telnet er aktiveret starter du en kommandoprompt, (gå ned i start --> skriv "cmd" og tryk enter, i kommando prompten skriver du "telnet 192.168.40.105 3074" og "telnet 192.168.40.105 12000" Begge gange skal den få hul igennem, får den ikke det kan vi konkludere det er firewallen på serveren det er galt med.

Jeg går ud fra det er serveren det er galt med og fortsætter ud af den vej, hvis du fik hul igennem, så skriv lige igen for så bør du ikke følge denne guide videre 🙂

på den pc som agerer server går du nu ned i start igen, skriv "firewall" og den skulle gerne komme frem med muligheden for at starte programmet "windows firewall with advanced security", højreklik på det punkt som hedder "inbound rules", vælg "port" og klik næste, vælg TCP (hvis det ikke virker kun med TCP så prøver du at gøre det samme med UDP, kunne ikke lige finde svar på hvilken protocol det spil brugte), nu går du ned i den næste linje hvor du kan vælge specifikke porte, skriv her "3074,12000-12050" og klik næste, her vælger du "tillad forbindelsen" --> klik alle 3 til her, det betyder i dette tilfælde ikke det store, giv den et navn og klik "finish".

Prøv igen med en telnet session fra den anden pc på netværket, virkede det her? hvis ja prøver du også med den portscanner vi brugte i starten.

Virker det ikke skriver du bare igen, så må vi prøve om fejlen ligger et andet sted.

MVH
Martinta

Ps. beklager den MEGA lange tekst 🤡

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2012 20:19:33
Svar/Indlæg:
624/105
#6 😳 😳 😢 jeg tror så lige du har fundet svaret, fordi jeg regnede jo med at jeg ville starte med at finde ud af det med opsætning af router, og porte, men jeg er jo slet ikke nået til at starte steamserver op endnu, hvilket jeg kan forstå på din lange smøre at den skal køre, førend der er hul igennem.

Hvis jeg er helt galt på den, så stop mig lige 🙂 ellers vil jeg rode lidt videre senere

indtil videre skal du ihvertfald have rigtig mange tak for hjælpen :yes:

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
06-05-2012 20:34:45
Svar/Indlæg:
2826/100

Jep 🙂 Så har du lige fundet problemet, så snart du fået serveren til at køre burde der være hul igennem 🙂

Held og lykke med projektet.

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2012 08:56:25
Svar/Indlæg:
624/105
Så er serveren kørende, men kan kun ses via lan, jeg har prøvet alt du skriver i #6 uden held 😩

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2012 11:03:37
Svar/Indlæg:
624/105
Har det noget at sige, at efter routeren kører forbindelsen gennem en switch, og videre til computer og server

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-05-2012 12:26:53
Svar/Indlæg:
2826/100
#9&10

Prøver lige at hjælpe dig med fejlfinding i eftermiddag, har ikke lige tid nu til et længere indlæg 😉 men bare rolig, du er ikke glemt.

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2012 21:43:38
Svar/Indlæg:
624/105
Har lige luret lidt på zyxels hp, og jeg er åbenbart ikke den eneste med problemer der omhandler portforward. Løsningen skulle være nogle ting i routerens firewall, som jeg ikke har kunnet finde nogler guides til, men jeg må prøve mig lidt frem 😀

Nu er jeg så løbet ind i et andet problem 😲 konen har hijacked min computer 😳 så nu sidder jeg her med min tab 😢

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-05-2012 21:58:44
Svar/Indlæg:
2826/100

Se Dén kan jeg så ikke hjælpe med 😛 Beklager jeg ikke har været online her til aften, besluttede mig for at lave lidt god mad og det endte med jeg faldt i søvn på sofaen (er ved at blive gammel)

Men godt du har fundet en mulig grund til det, du må jo sige til hvis det ikke er det som er galt, men det bør det være.. Dine settings så korrekte ud på billederne

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2012 20:40:28
Svar/Indlæg:
624/105
Så skulle der være lavet nogle regler i routerens firewall, men desværre uden det store held.

Så nu er jeg deværre lidt på bar bund 😢

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
10-05-2012 20:07:48
Svar/Indlæg:
2826/100

Well 🙂 Så er der kun én vej vist, og det er lidt fejlfinding. Det bliver en lidt langsom process da jeg skal bruge lidt informationer og har nogle ting du gerne må teste inden jeg kan komme videre. Så det kommer til at gå lidt step by step. Håber dog det er ok 😉

Vi var enige om at du godt kunne tilgå serveren inde fra dit LAN, ikke også? Hvis ja, så må vi vel kunne gå ud fra det er din router det er galt med.

Angående dit spørgsmål i #10 så er det lige meget at du kører det igennem en switch, switchen sender kun pakker videre, den laver ingen former for blokering, så tror ikke det er der vi har fejlen (desuden virker det jo på dit LAN 🙂 )

I det her billede

Har du haft åbnet for noget apache, og som jeg nævnte engang tidligere kan jeg se det er en anden IP, er du 100% sikker på IPen til din server er den korrekte? Hvis ja, hvad sker der hvis du starter den apache server op igen på den anden IP og aktiverer reglen, virker det så eller er det med samme resultat?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 10-05-2012 20:09:00.

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2012 23:26:28
Svar/Indlæg:
624/105
mht. ip-adresse, så åbner jeg commandopromt, og skriver ipconfig/all, så hedder ipv4. adressen 192.168.40.105.

Det sker gennem fjernskrivebord, fra min pc, hvis ip-adresse slutter på 100, men jeg går ikke ud fra at det har noget at sige, at jeg styrer derigennem.

mht. den apache server der var lavet forward til, så har jeg ingen anelse om hvor den stammer fra, jeg har ihvertfald ikke lavet den forward, og jeg aner ikke hvad en apache server er 😳

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
11-05-2012 00:07:22
Svar/Indlæg:
2826/100

Hvilket OS ligger der på din server? er det windows 7 eller?

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2012 15:51:38
Svar/Indlæg:
624/105
Ja, win7 ultimate