Jeg sidder godt nok kun på en laptop pt og en Synology DS213 m. 1x2TB disk (en mere kommer måske senere), så to versioner (nuværende setup og hvad jeg regner med i fremtiden).
Mit nuværende setup består af en Lenovo W510, hvor jeg har opgraderet harddisken til en Plextor SSD på 256 GB. Jeg har kan desværre ikke huske præcist hvilken, men jeg valgte den dengang udfra at den skulle være stabil fremfor hurtig da jeg kun har SATA-2. De 256GB er desværre ikke ret meget når det er den eneste disk, da jeg kører med et 30GB linux filsystem ved siden af windows, og spil fylder mere end hvad godt er. Derfor er jeg super glad for at jeg nu kan flytte mange af mine små filer over på min NAS, og stadigvæk have adgang til dem overalt, så længe jeg har adgang til internet 🙂
Til fremtiden, da jeg gerne vil have en stationær igen i en nær fremtid, regner jeg med 1 eller 2 SSD'er, til system, spil og linux (evt. en lille brugt disk til linux så det ikke koster SSD). Og så køre alt andet end spil, system osv. fra NAS, da den alligevel læser med ca. 70-80MB/s og skriver med en 50-60 stykker, hvilket er mere end rigeligt til billeder, film, musik og alt det andet snavs man får samlet sammen 🙂