Hej alle sammen! Jeg skriver fordi jeg skulle købe en ny CPU køler til mit system, og i den forbindelse overvejede en H60. Jeg blev dog en smule skeptisk efter at have læst mange folk (bl.a. herindefra) skrive at de havde modtaget en med defekt pumpe/luft i systemet og de kunne larme pga det. Nogle havde modtaget dem defekt, andre var gået i stykker efter måneder. Dem der havde nogle der virkede var dog rigtig glade for dem, så jeg tænkte det var et forsøg værd. Da jeg skal installere den er det først og fremmest et helvede at få skruet radiator og blæser på kabinettet, da det er som om hullerne er boret skævt i. Det er ikke noget problem at få skruet to skruer diagonalt over for hinanden, heller ikke den tredje, men den fjerde kunne bare ikke komme i! Da jeg tager det ad for at se hvad der sker, finder jeg ud af at det hul skruen skal ind i sidder 5 mm fra der hvor skruen rammer. Men alle de andre sad jo perfekt som de skulle, så hvordan i alverden skulle jeg løse det problem??? Det endte med at jeg måtte skrue de tre skruer i de duede, og så med vold skubbe radiatoren ud til side, så den sidste skrue kunne få fat - endelig! Så er der jo så bare det problem at pumpen selvfølgelig siger den der ufatteligt irriterende knurre-lyd, når jeg får sat den til. Har prøvet at vende den begge veje (har AMD). Så nu er mit spørgsmål: Er Corsairs H60 bare et lorteprodukt med en fejlrate på 45 % ? Eller har vi bare alle sammen været ualmindeligt uheldige?? Vil I skrive jeres erfaringer, og har I nogen gode råd til hvordan man kan få støjen væk? Eller er RMA den eneste udvej?
Mvh
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 09-05-2012 11:35:39.
Nej alle Corsairs H60 har én eller anden lyd - på nogle er den bare værre end andre. Det er jo fordi der sidder en mekanisk del - og den vil altid larme; Dog i forskellig grad.
Moderator
Tilføjet: 09-05-2012 11:49:03
Svar/Indlæg:
4983/48
Corsair kategorien er til engelsk, ikke dansk 😉
Men jeg syntes det lyder lidt som den ECO jeg har modded/"renoveret" engang 😛
Den lød ca sådan, og det handlede om at den havde været for varm, og derved var noget af plastslangen indeni begyndt at krystaliserer sig og falde af og sætte sig ved Cpu blokken/pumpen.
Deril var "turbinen" (de er ikke rigtig turbiner 😛, en ECO bruger ihvertfald noget der ligner en slynge istedet 😀) rustet en del i kanterne, hvilket nok var pga varmen dog, men det ændre ikke på en evt porduktions fejl kan have samme effekt (altså at slyngen rammer sidden af kammeret og larmer af den grund)
At min renovering hjalp meget på den pumpe (lød næsten som den video du linker til) var nok lidt held, eneste ting der larmer nu, er hvis pumpen ligges ned på siden, altså hvia man vender kølersiden opad når man ligger kabinettet ned, og det er jo til at leve med 🙂
Men hvis den er købt for nylig, hvil jeg mene der er noget galt, den larmer alt for meget for en pump der skal gå for ny ihvertfald 😛
Jeg har en H60 og min pumpe kan knurre/larme virkelig meget, men du løser det meget simpelt ved at tilslutte pumpen til en fan-styre enhed - evt blot et case-fan stik på dit bundkort hvor du kan styre RPM fra windows.
Min støjer kun når den får max volt og ligger på ~4500rpm. Hvis jeg så bare giver den en milli-volt mindre stopper den øjeblikkeligt, så jeg har min pumpe på 4400rpm uden problemer overhovedet.
Der sker et eller andet med deres pumper når de får maks volt. Jeg læste på deres forum og selv deres egne supportere anbefaler at man bare tilslutter den til en blæserstyrer og så skruer lidt ned når den begynder at larme.
Jeg har en H80'er hvor pumpen var defekt og larmede, displayet var også defekt(ingen lys) og utrolig ringe kvalitet på molex connecteren(kablerne røg direkte ud når man prøvede at samle dem) Den blev så byttet til en anden som så også har pumpestøjen, dog i en mindre grad. Jeg har prøvet diverse ting men for nu accepterer jeg støjen og lever med det :(
Jeg har en H60 og min pumpe kan knurre/larme virkelig meget, men du løser det meget simpelt ved at tilslutte pumpen til en fan-styre enhed - evt blot et case-fan stik på dit bundkort hvor du kan styre RPM fra windows.
Min støjer kun når den får max volt og ligger på ~4500rpm. Hvis jeg så bare giver den en milli-volt mindre stopper den øjeblikkeligt, så jeg har min pumpe på 4400rpm uden problemer overhovedet.
Der sker et eller andet med deres pumper når de får maks volt. Jeg læste på deres forum og selv deres egne supportere anbefaler at man bare tilslutter den til en blæserstyrer og så skruer lidt ned når den begynder at larme.
Jeg er meget glad for min. Yder fantastisk. 🙂
Det er præcis sådan min er! Den siger nemlig en rigtig ond knurren ved de der 4500 RPM, og resten af mit kabinet er helt støjsvagt, så det er ret irriterende 😕 Men jeg kan kun styre mine fan speeds i BIOS til 50, 75 eller 100 %. og det er så 2 sys_fans den styrer. Men den siger intet hvis jeg går ned på 75 %. Så bliver ydelsen bare også forringet en del. Burde jeg ikke kunne sende den retur og få en ny, eller skal jeg bare købe en blæserstyringsenhed? Jer der siger I er godt tilfreds - jeg er super tilfreds med kølingen, bare ikke støjen fra pumpen. Jeres siger ikke en lyd hvis I har den på 100 % ? Det er ikke bare fordi resten af jeres kabinet larmer meget?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mads_spazz d. 11-05-2012 13:15:52.