mm-vision erfaring/vurdering

Diverse d.  09. maj. 2012, skrevet af dkhugo
Vist: 5135 gange.

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2012 21:38:55
Svar/Indlæg:
394/98
Hejsa..

Er faldet over en bærbar pc, fra mm-vision :)
Så ville høre om det er noget folk har erfaringer med eller har hørt noget om?

Jeg er faldet over denne Vision NB3550 15,6"
http://www.mm-vision.dk/produk...

Vil smide bluetooth i den og opgrader RAM fra 1333 til 1600..

Synes man får virkelig meget pc for en rimelig penge...

- Dkhugo

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 09-05-2012 22:17:41.
Ingdam

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2012 22:14:02
Svar/Indlæg:
1771/62
Så havde jeg klart hellere smidt de ekstra for denne:
http://www.komplett.dk/k/ki.as...
Meget federe design og så er der også windows med som du skal smide 700 ekstra for til den anden.
Desuden drop at overvej ram hastighed opgradering. Det giver noget nær intet.

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2012 22:40:02
Svar/Indlæg:
394/98
#1 Hvis jeg alligevel skal droppe RAM update, så koster den kun 7800, og synes 1200 kr mere udelukkende for design er en del...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dkhugo d. 09-05-2012 22:40:28.

Ingdam

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2012 22:50:59
Svar/Indlæg:
1771/62
#2 Det er jo en smagssag, men hvis du har windows selv kan jeg godt se det er en slat penge. Men i mit hoved ligner den mm vision en 15 år gammel sag.

A.Lindhard

Newbie
Tilføjet:
10-05-2012 15:58:25
Svar/Indlæg:
28/8
Om den gældende bærbar ved jeg intet om, men mm-vision har jeg aldrig haft dårlige erfaringer med. Har efterhånden købt en del computere hos dem, og det er altid nogle gode sager man får ;)

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2012 17:59:28
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmmm.. Jeg har også netop smidt en Vision ud. Den blev 3,5 år. Fra starten havde den varmeproblemer. Alle usb samt strømstikket og laderen røg.

Denne model har så ssd/hybrid disk. Jeg ved ikke, hvor varm denne type bliver, men den er da hurtigere end Asusèn.
Mvh.

Anonym2021815192642

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2012 18:22:18
Svar/Indlæg:
2418/151
hvis du køber de bærbar så husk sådan noget som skærm kablet i kabinet som knækker nemt eller blive løse og falder ud og opladerstikket som går nemt i stykker eller keyboardet som ikke er god nok i kvaliteten og det betaler man bare mere for.

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2012 19:43:02
Svar/Indlæg:
394/98
Hvordan var mm-vision's service i forhold til de problemer der opstod?

Har du belæg for dine postulater ??

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
10-05-2012 19:59:34
Svar/Indlæg:
2826/100
<<<<ADVARSEL! LANGT INDLÆG>>>> 🤡

Som start vil jeg lige sige at jeg aldrig har købt bærbar hos dem, udelukkende stationære. (har til gengæld også købt mange af dem 🤡 )

I den forbindelse var der på et tidspunkt et problem med at de smed nogle lidt for billige PSU'er i, hvilket gjorde at pcen genstartede ved belastning.

Dengang kunne de ikke finde fejlen, dog var der aldrig nogen modvilje fra dem til at tage den ind og prøve igen (efter 2. gang lavede jeg det dog selv og fortalte dem hvad jeg havde skiftet), der beklagede de og tilbød at de gerne ville købe strømforsygningen tilbage af mig til den pris som stod på hjemmesiden.

For ca. et halvt år siden mødte jeg ved et tilfælde en (fra en clan i APB) som beskrev de samme problemer som jeg havde haft. Da jeg spurgte lidt ind til problemet, vidste det sig at hans pc var identisk med min, så jeg fortalte ham løsningen med at skifte strømforsygningen, han gik så derefter ned i butikken for at høre deres mening, hvor den sælger han fik fat i benægtede at det kunne være problemet. Jeg valgte derfor at sende ham en PSU for at bevise det var den, hvilket det jo så var. Derefter skrev jeg en mail til Direktøren derinde med en forklaring samt forespørgsel på hvorfor de benægtede problemets eksistens efter det jo var blevet vist over for dem.

Jeg skrev mailen 17:10 og fik en mail 10 minutter senere hvor han beklagede dybt, og igen tilbød at købe strømforsygningen tilbage, ligesom han gerne ville have lidt flere informationer om hvornår det var han havde været dernede, så de kunne få fat i medarbejderen og sørge for det ikke ville ske igen.

Så man kan sige meget om dem, men jeg synes altid kundeservice derinde har været kanon, har købt noget der minder om 8 maskiner hos dem efterhånden, ud af dem har det kun været den nuværende hvor der har været problemer. Og hver gang der var problemer prøver de på at løse dem rimelig hurtigt.

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2012 21:10:49
Svar/Indlæg:
394/98
Tag for find beskrivelse af din oplevelse med mm-vision, må sige det bare har givet mig større lyst til at bestille deres bærbar :)

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2012 22:07:50
Svar/Indlæg:
3011/103
Utroligt så mange der kigger på MM-Vision bærbare for tiden. Jeg kan, som jeg har skrevet i flere andre tråde, ikke anbefale deres bærbare.
En fra min klasse har en af deres bærbare, og det er godt nok noget værre skod. Samlekvaliteten er efter min mening helt i bund. Han har måtte klikke rammen på skærmen på, da den faldte af. Køleripperne inde i selve kabinettet er blevet skæve pga. varmeudviklingen. Den bliver pænt varm og blæseren kører ofte på højt niveau. Kabinettet ser meget slidt ud ved musepadden. En tast er knækket af tastaturet. Den er ca. 9 måneder gammel og ser mere slidt og ødelagt ud end min 6½ år gamle Acer bærbar.

Jeg ville på ingen måde bruge penge på deres bærbare, når der findes så meget andet på markedet af langt højere kvalitet. Specifikationer er ikke alt. Det er muligt man får meget for pengene, men kvaliteten er helt i bund.

Min Lenovo har bedre specifikationer end hans bærbar og kostede alt i alt en lille mere mindre. Den er også ca. 9 måneder gammel og ser ud som ny.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SoundWave d. 10-05-2012 22:10:16.

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2012 14:51:55
Svar/Indlæg:
394/98
Det endte med at blive mm-vision's Vision NB3560 15,6"
plus bluetooth..

Og må sige jeg er rigtig glad for den ud fra de 3 dage jeg nu har haft den :)
Og designet er faktisk egentlig ret lækkert, 100 gange pænere end på billedet...

:)
Klart anbefalingsværdigt :)

jonasrenner

Overclocker
Tilføjet:
18-06-2012 18:21:23
Svar/Indlæg:
14/3
#11 - er det muligt for dig at ligge nogle billeder af den ud et sted så man faktisk har mulighed for at se det? De er jo ret sparsomme med billeder af denne herlighed. 🙂

Jacob_Lindberg

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2012 21:22:30
Svar/Indlæg:
137/16
dkhug, gider du lægge en video op hvor du bare filmer den lidt? Gad godt at se design/byggekvalitet nærmere. :)

jonasrenner

Overclocker
Tilføjet:
03-07-2012 17:51:23
Svar/Indlæg:
14/3
#13 - Er du stadig interesseret i billeder? :)

Men ellers kan jeg fortælle at det er en OK lækker laptop. Den er ikke i verdens bedste kvalitet, men det er OK.
Ydelsesmæssigt fejler den absolut intet, og den sparker pænt meget røv.

Det eneste man ikke skal, er at installere diverse bloatwares, da de ikke fungere særlig godt. Her tænker jeg på hotkey UI'et mv.

Men skærmen er lækker, og selve laptoppen larmer kun når der bliver spillet eller på anden vis, brugt en masse CPU ressourcer. ;)

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2012 18:05:05
Svar/Indlæg:
1334/15
Og halløjsa!!!.

#5 - Jeg åbnede bagsiden og kom frem til blæser/køler udtaget. på indersiden sad et godt lag "fedtemøg", jeg måtte fjerne med "hård hånd" da det næsten blokerede for udblæsningen.

Senere gik så de forskellige "stik" i stykker" indtil min søn ikke længere kunne bruge pcèn.

Det drejer sig om div. USB stik samt strøm stikket+ladeagregatet!.

Ud fra alle disse absolut utilstedelige minus tilstedeværende og direkte ødelæggende nævnte konfliktpunkter, burde der være en FIRMA SERVICE der modtog og reparerede aktuelle problem!.

Mvh. - Kim -

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2012 00:38:26
Svar/Indlæg:
394/98
Nåede kun at have den en uge, så røg den tilbage pga. Grafikkort fejl, som de ikke kunne fixe :/ så fik pengene igen (dog efter 12 dags ventetid, hvor de så på om de ville tage den retur) har i stedet købt en Asus nz56 ;)

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 07:26:38
Svar/Indlæg:
3011/103
Bekræfter jo kun lidt hvad jeg skrev tidligere.