Moderator
Tilføjet: 10-05-2012 16:55:13
Svar/Indlæg:
4982/47
Hvilken disk er der tale om ? 🙂
Hvis der er producentgaranti på den er det sku en svinestreg de har gang i 😛
Og jo de skal betale porto/refundere dine omkostninger til porto ved RMA.
/E
Vi kan også vende den på en anden måde...
Stod min 2TB disk med garanti på af imorgen, så ville jeg ikke acceptere små 550.- fra komplett af ved RMA, jeg havde krævet de sendte disken til Seagate, giv mig en ny og ellers er udgangspunktet da en klagesag istedet 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 10-05-2012 17:00:41.
Moderator
Tilføjet: 10-05-2012 17:07:45
Svar/Indlæg:
4982/47
Sen edit i #3 beklager 😛
Men altså der er ikke så meget i det så længe varen er købt som privatperson.
De må ikke sælge os OEM diske, og de må bestemt ikke glemme at tilbyde at sende disken til producenten fordi det er billigere at give dig købsprisen igen uden brok.
Jeg skal fraholde mig fra at udtale mig om min teori om personen der har behandlet din RMA sag, for det ville ikke lyde så pænt 😛
/E
Der skulle være 3 års garanti.
HD103SJ = 3år garanti HE103SJ = 5år garanti
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 10-05-2012 17:30:25.
Der var en anden tråd oppe om samme emne for en måned eller to siden.
Forhandleren må i princippet gerne give dig dine penge retur, MEN det anses for ualmindelig dårlig service, og er efter min mening uacceptabelt, når forhandleren får en ny disk fra producenten, og derved tjener penge på din RMA.
Jeg kan lige prøve at finde tråden senere, han endte vidst med at få ombyttet sin disk, i stedet for at få sine penge retur.
Som udgangspunkt er det dig, der bestemmer, om fejlen i din vare skal løses ved en reparation, ved at bytte varen til en ny, en såkaldt omlevering, eller - hvis det er en væsentlig fejl - ved at du får pengene tilbage. Sælgeren kan kun modsætte sig dit valg, hvis dit ønske er umuligt, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at dit ønske vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger.
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KiloDunse d. 10-05-2012 19:58:41.
Ja, og det er jo der forhandleren vil gå ind og sige:
Vi gav 150 kroner for disken, før vandfaldet skete i Thailand. Idag vil det koste os 350 kroner. Derfor vælger vi pga de høje omkostninger at refundere pengene tilbage som du gav i sin tid.
Derfor vil jeg foreslå at du laver RMA direkte hos Producenten, og springer forhandleren over. På den måde er du 100% sikker på at du får en ny disk. istedet for pengene tilbage.
Det er den eneste rigtige måde i mine øjne IDAG at stå bedst.
de må godt give dig pengene igen, desværre. Den tråd for et stykke tid siden havde de lovet at han fik en ny disk. så snart de havde diskene fik han bare pengene tilbage. (ca 1/3-½ af det en ny disk kostede på det tidspunkt). I princippet har du ret til at vælge selv, men der er ikke så meget at gøre, andet end at lægge sag an og det er åndsvagt dyrt...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 10-05-2012 20:33:29.
Moderator
Tilføjet: 10-05-2012 22:04:24
Svar/Indlæg:
4982/47
Ja tænkte det nok, smart trick.
Som #13 forklare deres tankegang bag beslutningen, så er det med deres øjne okay at gøre sådan.
Og fordi der netop ikke forligger percedens for den slags sager endnu herhjemme, og mange folk ikke har tiden/viden nok om hardware til overhovedet at kunne/gidde det med en 50/50 chance, så er der ikke ret mange sager...
Jeg vil ikke mene de bare må gøre som her, du har krav på en ombytning hos producenten ellers fratager de dig en garanti de ikke bestemmer over på nogen måde, det eneste der kan diskuteres er om du selv skal betale porto for dette, for at det ikke er for omkostningsfuldt for forhandleren.
Men er det det værd at lave en klage for ? 🙂
Ikke at det tager så længe 😛
Det er lidt ligesom med batterier næsten, bortset fra det stadig er en kamp der er igang.
"Du har kun 6mdr garanti på et batteri" Nej f*** jer, det hedder 2 års reklamtionsret, du skal ikke fraskrive mig mine rettigheder for jeres fortjeneste dine lille lede telefonsupporter-gnom.
Overstående er en fiktiv samtale mellem mig og en valgfri forhandler, brug fantasien 😉
Jeg får en ny hdd, og dækket udgifterne vedr. fragt. Det betaler sig at sætte sig ind i tingene.
Og rart at se, at Proshop godt kan yde god service! :yes:
Vil sgu også mene at god service, det vil have været hvis de havde gjort sådan fra starten... At de ikke gjorde det - viser jo bare de er villige til at tage røven på alle dem de kan slippe afsted med at røvrende... :yes: 😴 😩