Det lyder som noget AS Rock for jeg kommer aldrig til at benytte alle de forskellige funktioner alligvel. Så længe det fungere og er stabilt, så er jeg tilfreds.
Hvad med køling, jeg tænker på et godt vandkølinssæt til prisen, men er heller ikke bleg for en meget effektiv luftkøler, hvis der er noget nyt og godt på markedet. Jeg har på mit gamle system haft en stor noctua, eller hvad den hedder, som i hvert fald var effektiv til min gamle intel core 2 processer.
Jeg har faktisk haft samme tanker omkring AMD, da jeg er igang med den helt store udskiftning af systemet.
Dog afventer jeg købet af CPU til efter d. 15 i denne måned, hvor der skulle blive løftet sløret for "Enhanced Bulldozer". Det kunne jo gå hen og blive spændende.
Men da jeg nu har sat mig fast på AMD, har jeg læst side op og side ned af div. reviews samt set film på youtube er jeg kommet til følgende løsning:
MB:
ASUS Crosshair Formula V ROG (Købt, leveret)
http://www.youtube.com/watch?f...
RAM:
Corsair Vengeance 2 x 4 GB CL8 - RED, CMZ8GX3M2A1600C8R
Corsair Vengeance 2 x 4 GB CL8 - BLACK, CMZ8GX3M2A1600C8
(Købt, leveret)
PSU:
Corsair Professional Series HX750W
(Købt brugt her fra HWT, leveret)
GFX:
MSI 7850 Twinfrozr III
(Købt, leveres i næste uge)
CPU:
AMD FX-?
(I første omgang kiggede jeg på 6200 BE, men også på 8150 som dig, valget var svært. Så istedet besluttede jeg mig som skrevet til at vente på trinity)
3 grunde til valget af ASUS-kortet:
- Personlig præference via gode oplevelser med ASUS igennem altid.
- Det toppede i stort set alle benchmarks jeg læste.
- Det er skabt til OC
Jeg kiggede dog også meget på Gigabytes UD7 og savlede da også lidt over alt det tilbehør kortet nu kom med. Men her var det altså min erfaring med ASUS der fik vægten til at tilte.
Det var mine tanker omkring AMD/mobo - Om det er til nogen hjælp ved jeg ikke, men om ikke andet så har du da fået dem med.
Ja det er på alle måder et lækkert kort og prisen er stadig fornuftig.
Skal man holde sig helt fra det billigste Asrock? Eller er det minimalt man går glip af?
http://www.edbpriser.dk/bundko...