Hej. Jeg har et bizart problem. Hvis jeg genstarter min computer gør den det fint. Men hvis jeg sætter den til at lukke ned kommmer den så langt som til at slukke for harddiskene, hvorefter resten af computeren bliver ved med at køre. Er der nogen der har nogen ideer til hvad der kan være gået galt? Og endnu vigtigere - hvordan man fixer det?
Er det en gammel psu? Jeg var ude for det en overgang på et ældre setup. Det endte med at psu´en sprang sig selv i luften. Det sygeste knald jeg har hørt i en computer.
Nope, det kan man ikke sige at den er. Men som sagt, den genstarter fint nok, og går også fint i sleep mode hvor den så "slukker" helt. Men shut down knappen får den til at stalle efter at harddiskene er blevet slukkede.
Har lige prøvet at reflashe min BIOS her for en times tid siden. Hjalp ikke :/
Edit: Det skal siges at jeg lige har reinstalleret Windows, og at den fint ville lukke ned i starten. Men nu vil den ikke. Så regner med det er et eller andet driver-værk der ligger og fucker med et eller andet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gom d. 11-05-2012 17:05:21.
Fandt problemet. Marvell's RAID-drivere og Intels RST drivere er åbenbart ikke så glade for hinanden. Selvom den nyeste beta-bios til mit G1 Sniper ellers skulle forbedre kompatabiliteten mellem de to. Så er tilbage til MS standard driverne for mine normale HDD's. Men antager ikke at der skulle være nogen forskel overhovedet på de to når der er tale om normale HDD's.