Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2012 16:09:28
Svar/Indlæg:
1063/54
Inden jeg destrueret alt mit hardware i frustration vil jeg lige se om der skulle være lidt input fra jer.
Den ene computer består af
Intel 3820
Gigabyte x79-ud3
4x4 g.skill ares
Corsair ax850
Gtx 570
Antec 920
Computeren blev samlet i går aftes, men det er endnu ikke lykkedes mig at få billedoutput fra den.
Jeg har 6 grafikkort til rådighed som alle virker i min nas, men ikke giver noget output i denne computer. De er desuden testet i alle 4 pci-e skoler.
Derudover har jeg prøvet alle 4 blokke ram, en blok af gangen.
Jeg har også lavet cmos reset.
Når jeg tænder starter læsernes op, og bliver ved med at køre, men der kommer intet billed på skærmen, og tastaturet lyser ikke op (g15).
Jeg har dog set på gb's hjemmeside at bundkortet først understøtter 3820 med bios f8. Vil det sige at den slet ikke kan poste med den processor?
Efter et par timers frustration besluttede jeg at sætte den gamle til igen, (se profil) så jeg kunne få lavet nogle af mine planlagte projekter i løbet af natten.
Den gav så pludselig også problemer.
I første omgang kom den uden problemer ind i windows, men kun pludselig ikke finde mit onboard lan.
Jeg tænkte at jeg så bare ville formatere den, hvilket den alligevel skulle fordi min vertex 3 skal over i den nye.
Den laver så post på den "nye" harddisk, som er en jeg har brugt som temp drev.
Jeg kan dog ikke komme i bios for at ændre boot order, og opdager at der ikke er lys i tastaturet.
Jeg sætter min vertex 3 til igen, for at se om den kan registrere tastaturet, i windows.
Ved første efterfølgende opstart kommer der ikke billed på skærmen.
Jeg har siden prøvet de samme ting som på den nye computer, men også uden held.
Nu har jeg så ud over at røde med det en del timer i nat, også siddet 4 timer i dag.
Indtil videre har det kun kostet en usb hub, og jeg håber i har noget input, inden jeg aflivet mere hardware.
Alt input er velkomment, og intet input er for dumt/simpelt til at blive afprøvet.