-> #0
Som #1 er inde på, kan det skyldes at programmest .IMG eller .DMG stadigvæk er mountet. Hvis der er gået noget galt (det kan jo ske), kan du evt. tjekke inde i "diskvæktøjer" og se om det pågældende image stadigvæk står om aktiv. Alternativt, kan du tjekke i "aktivitetsovervågning" om VLC stadigvæk kører.
Ikke for at lyde som en Apple-forherligende fanboi ("det er ikke Mac OS den er gal med, det er alt andet") så vil jeg dog påpege, at den seneste udgave af VLC har opført sig lidt fjollet. For mit vedkommende, har det især været i forbindelse med afspilning af filer over netværk. Så vil VLC ikke quitte ordentligt, eller jeg kan ikke slette filen - fordi den stadigvæk er på VLC's midlertidige playliste.
Fordelen ved pakkesystemet er, at det fungerer lidt ligesom en .ZIP eller .ISO (hvis du har leget lidt med deamon tools). Ulempen er til gengæld, at hvis der ligger en aktiv henvisning et eller andet sted, så kan Mac OS X godt få lidt hikke. Især hvis du, som jeg, er flittig bruger af "spacebar"-visninger. Men det er en af den slags små vaner man lærer sig 🙂
P.S.: Du kan også prøve at slå "sikker fjernelse" til i Finder. Det tager godt nok lidt længere tid, men så er du af med filerne - og så slå det fra igen, bagefter.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 13-05-2012 00:35:42.