Win7 boot fail CLASSPNP.SYS - Løsning!

Software d.  13. maj. 2012, skrevet af malkin
Vist: 1127 gange.

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2012 20:08:30
Svar/Indlæg:
1118/24
Hej alle.

Jeg sad i dag med computeren tændt, hvor den lige pludselig laver lidt lilla flimmer, og fryser. Jeg prøver derefter en hard reset, hvor den ender med at stå stille under winlogo load.
Prøver at køre den i fejlsikret tilstand, hvorefter den stopper med at loade ved DRIVERS/CLASSPNP.SYS.
Jeg prøver lidt forskelligt men ingen ting kan starte maskinen op, jeg googler nettet fra min bærbare efter løsninger, men finder ikke rigtig nogen brugbar løsning, der er mange bud, men intet der virker.
Jeg sidder og kigger lidt i BIOS, og ser at i harddisk mode er den sat på AHCI, jeg skifter den til IDE, og bum, så kører maskinen igen.
Mit næste valg ville være reinstall, men slap gudskelov for det.

Nu ligger der en løsning hvis andre skulle være så uheldige at opleve det samme.

Jeg har efterfølgende læst at det er en kendt fejl med win7, men som så mange fejl, så lærer man dem først at kende når de er sket.

😉

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af malkin d. 13-05-2012 20:10:33.
Agoriaz

Bruger
Tilføjet:
13-05-2012 21:41:50
Svar/Indlæg:
22/1
Det kommer vel an på, hvordan man satte sin win7 installation op, mine harddisks kører begge i AHCI mode, og i IDE vil den ikke køre POST. God info for dem der måtte sidde i saksen however! 😉

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2012 00:26:34
Svar/Indlæg:
1118/24
Ja jeg ved godt at vi alle gør tingene lidt anderledes. Men som du selv siger, hvis bare en kan reddes fra reinstall, så har man givet den person ekstra tid i sit liv, og det er jo næsten uvurdeligt 😀

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2012 10:05:34
Svar/Indlæg:
4657/53
Dit problem er at AHCI driveren er smadret.

Du vil aldrig kunne boot en pc op i windows hvis det er installeret i ahci og bios står til IDE.
Og omvendt.

Så du har sikkert installeret det i ahci, som nu er smadret.
At du så er heldig og kan få den til og boot op i IDE er så din held.

Men du skal nok forvente at der er noget galt og lave en backup.