Har lige købet en crucial m4 128gb, til mit styresystem. Jeg har windows 7 pro på. Problemet er at når jeg starter computeren så skriver den:
Version 202.1205 Copyright(c) 2010 American Megatrends Inc.
Det står der rigtigt længe, hvilket derfor tager fordelen ved en SSD helt væk! Den gjorde det også på min mekaniske disk, hvilket må betyde at det er bundkortet (BIOSen)der skal have skylden eller hvad? Mit bundkort er et Asrock H67itx. Jeg kan inde i bios lave teksten om til et billede hvor der står noget med Asrock og så at jeg fx skal trykke del for at komme ind i bios!
Mit spørgsmål er om det er muligt at sætte tiden ned på dette? Eller fjerne det helt? Synes jeg har rodet rundt i bios men er helt blank på hvad jeg skal ændre.
Hvis det ikke giver mening, så må i lige sige til.
Bruger
Tilføjet: 13-05-2012 21:34:58
Svar/Indlæg:
22/1
Hej, hvis ikke du bruger BIOS til noget specielt (overclocking og lignende) så kan du prøve at slå den grafiske brugergrænseflade fra ved opstart.
Find frem til msconfig.exe (tast det ind i søgefeltet under Start, eller brug Kør funktionen og skriv msconfig) Gå ind under fanen Boot, og under Startindstillinger sæt et flueben ved "Ingen start med grafisk brugergrænseflade".
Hvis problemet fortsætter kan du lave en frisk installation af win7, hvor du følger denne guide: http://www.overclock.net/t/115... Jeg brugte den selv da jeg installerede windows på min Crucial M4 128GB ssd :yes:
Under msconfig.exe kunne man også vælge noget timeout og jeg satte den ned til 3 sek, men den viser stadigvæk teksten i over 30 sek. Er virkeligt irriterende.
Ja, jeg lavede en clean install - har kun SSD i lige nu. Har skrevet til Asrock, for at høre om de har et bud. Men kan næsten kun se at det er den timeout funktion, kunne man nulstille bios? Eventuelt tage batteriet ud? Ville det være en mulighed.?
Bruger
Tilføjet: 14-05-2012 08:45:14
Svar/Indlæg:
22/1
Hvis ikke der er en Clear CMOS knap, så kan du tage batteriet ud ja. Jeg kan ikke lige huske hvor længe man bør have det ude. Men sørg for at der ikke tilføres strøm, hiv gerne stikket fra strømforsyningen ud af computeren, og tryk på start knappen et par gange bare for at være sikker :)
#0 prøv evt også slå forcebios fra i bios. Quike boot giver lidt. sæt detektion time ned, så pcen ikke står søger i langt tid efter dine dreve. Windows skal nok finde dem, hvis de virker. Ellers slå alt fra, som ikke er nødvendigt fra i BIOS. Det ingen grund til loade diverse indstilligere, hvis du ikke bruger dem til noget. Det er bare spil tid, ligesom man ikke bruger tid på kigge i håndbogen til bilen omkring ekstra udstyr man kan få dengang. Med mindre, man sidder sammen med nogle mennesker. Du afligevel ikke ved skal snakke med om.
Det er noget mærkeligt noget, at producenterne ikke laver bioschippen sådan. At det er muligt gemme ens indstilliger i bios uden skal loade det hele...
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 14-05-2012 15:26:50.
Moderator
Tilføjet: 14-05-2012 16:31:58
Svar/Indlæg:
4982/47
Under msconfig.exe kunne man også vælge noget timeout og jeg satte den ned til 3 sek, men den viser stadigvæk teksten i over 30 sek. Er virkeligt irriterende.
Hvor gør den lige det henne ?
For det lyder da umiddelbart mere som Windows dual-boot menuen det du snakker om der 😀
#9 Det vil jeg lige prøve #10 Kan ikke finde den funktion - Har det der UEFI halløj, så det ligner ikke det jeg er vandt til.. #11 Har opdateret bios til den nyeste version #12 Ingen af de funktioener du nævner kan jeg finde - Hvordan får man en normal bios frem? 🙂 #13 Bare mig der er dum til det her - du har sikkert ret🙂
Poster lige når jeg har prøvet med batteriet eller en knap🙂 Der sker ikke noget ved det, gør der? 🙂
Moderator
Tilføjet: 14-05-2012 17:41:21
Svar/Indlæg:
5039/109
#14, ikke andet end at den går tilbage til fabriksindstillinger. Så boot rækkefølge, dato og alt andet bliver nulstillet. Det skal du lige være opmærksom på, da det så ikke er sikkert den loader windows.
Moderator
Tilføjet: 14-05-2012 17:47:25
Svar/Indlæg:
4982/47
Prøv at hop herind og kig om det er mere end en valgmulighed i fanen øverst til højre :
Er der det, så fjern hakket i "Vis operativsystemer i xx sek" også skulle du gerne slippe for at vente 30sek eller skulle trykke på enter ved hver boot, altså såfrem det er problemet 😛
Nyt bios batteri er altid en god start ved fejlsøgning, men hvor fanden kommer der lige en knap ind i billedet henne ? 😀
#16, der er ingen ko på isen der, alt er i den skønneste orden... Ved jeg ikke, kunne godt være der var noget man kunne trykke på, for at den nulstillede..
Når jeg starter så virker mit tastatur fint, men nå jeg skal til at skrive min kode til windows, så går der en 8-9 sek før at mit tastetur og mus kan bruges!? Kan det have noget at gøre med det andet også?..
#20 Nej bundkortet virker fint nok. Den tager bare lidt tid for den skifte hastigheden om til usb 3. Jeg tror den er lavet til køre med usb 2. Det er bare en bonus, at efter følgende er blevet optimeret til kunne kære usb 3...
Husk bundkort helst skal køre i Achi mode...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 23-05-2012 16:37:34.