Nørd
Tilføjet:
15-05-2012 16:01:20
Svar/Indlæg:
30/6
Hej HWT 🙂
Jeg har gået og overvejet at skifte mine nuværende højtalere ud (B&W DM601 S2) ud med nogle gulvhøjtalere som kan spille lidt højere og som har en dybere bas.
Jeg er dog i tvivl om hvilken højtaler det skal være, og om en NAD 304 i så fald vil kunne trække en gulvhøjtaler.
Her er de få krav og +'er som jeg har:
- Bas enheden skal helst være 8" eller større.
- Skal kunne drives af en NAD 304.
- Skal kunne erhverves i en byttehandel med mine nuværende højtalere (B&W DM601 S2) hvor jeg max giver 700 til den anden part, eller til den pris som de kan sælges for (~1800kr vil jeg tro, afhængig af køber) og så højst 700kr mere til den anden part. Altså mit budget er omkring de 2500kr.
Mit nuværende værelse er cirka 10m2, får nyt værelse der er cirka 14m2, hvis det skal bruges til noget.
Så hvis der er nogen venlige sjæle, som vil hjælpe mig med at finde nogle gulvhøjtalere til mine krav/+'er. Designet er ikke så vigtigt igen, men det skal ikke være totalt grimt ;)
Har selv tænkt på noget B&W, Dali eller Jamo, men kan ikke finde rundt i de forskellige modeller, og hvad der er godt og dårligt ;)
Har selv kigget lidt på en Dali 909 men er i tvivl om det er 'overkill' til mit værelse, og om min forstærker kan trække den?
Når ja, jeg foretrækker lydkvalitet fremfor hvor højt de skal spille, men de må stadig gerne kunne spille lidt højt ;)
Spørg hvis jeg mangler noget :)
På forhånd tak :)