Hey - kan ikke få mit nye mb til at virke. Efter at have samlet det hele <-----(se mit setup) starter computeren, de fire LED som angiver strøm til CPU'en lyser alle fire og blæserne starter, i ca 5 sekunder, og så genstarter det hele igen. Der kommer ikke lys i skærmen.
Først startede jeg med alt indsat. Derefter fjernede jeg GPU og kørte på det onboard, uden helt. Så fjernede jeg HD, skiftede alle SATA og Strømkabler. Tog CPU-køleren af og tjekkede at CPU'en sad ordentligt i - nyt kølepasta og CPU køleren på igen. Skiftede CPU-køleren igen. Flyttede rammene fra 1-3 til 2-4 og prøvede endda med bare en blok. Tog alle HDD fra og forsøgte at starte den med bare en (SSD) både i SATA 3 og 6 uden held.
PSU'en som også kunne være skurken kom direkte fra mit gamle setup hvor den har kørt upåklageligt. Der virker heller ikke som om den taber spænding og der er ikke sat ngoen drev eller lign til.
Når jeg ser ned på 1155 sockettet er der en enkelt af de mange små metaltråde som sidder lidt skævt så jeg har selv mistænkt MB for at være DOA, men synes næsten det burde blive testet i en anden rig før jeg sender det til RMA...
Indputs? - Bor i Aalborg hvis, der er nogen med en 1155 SB eller lign CPU som har mulighed for at hjælpe med at teste mit setup?
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af HardwareNoob d. 16-05-2012 08:53:39.
#1 Du mener altså ikke der er noget at teste yderligere udover at skifte tingene over i et nyt rig? Jeg mener, det er bare ærgeligt at sende det ind og få det tilbage i hovedet med en reparationsregning ved at det virker fint når de tester det...
En skæv pin er en fatal defekt. Det MB skal bare byttes. Vi andre to fik et nyt meget hurtigt. Det tog 5 min fra jeg fik en mail om bekræftelse på modtagelse af pakken til jeg fik en mail med bekræftelse på ombytning. 🙂 Hos Proshop.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 16-05-2012 10:05:21.
Lad os endelig høre hvordan det går. Der kommer garanteret flere af disse sager, så et par tråde til hjælp og beroligelse for nye "ofre" vil være fint.
Hmm, har lige talt med forhandleren (computersalg.dk). Han siger at det er noget jeg selv har været skyld i og at det er fordi jeg har ødelagt den da jeg samlede den. At han gerne ville tage den ind til RMA, men at MSI/forhandleren ville afvise den, da de ifø ham har et billede som er taget af den i produktionen hvor den sikkert har været intakt... Altså, jeg har samlet en del CPU'er og den kan jo som bekendt kun sidde på en måde, og jeg var MEGET forsigtig, da jeg satte den ned...
Jeg tror forhandleren blander noget sammen her - den der med at der bliver taget billeder af bundkortene, når de forlader samlebåndet - det er en marketinghistorie fra Gigabyte.
Det var hos Proshop jeg fik mit byttet på 5 min. 🙂 Hos sikkenemt.dk gik det også glat med et Gigabyte MB Man skal jo nok lige tjekke sin sokkel grundigt når man køber et Z77 MB.
Det er computersalg.dk der ikke vil bytte. Shame on them. :no:
Altså - Har oprettet en RMA sag (venter stadig på RMA nummer) men det er nok faldet ind i helligdagen. Og...vi ved jo ikke endnu om de ikke vil bytte det... De kan jo nå det endnu.
Her er mit problem. Det er meget tydeligere med det blotte øje, men skiftede pænt bundkortet ud med mit gamle MB (Abit Ip 35 pro) og det øvrige Hardware kører som smurt, så problemet er nødt til at ligge i samspillet mellem CPU og MB...
Har fået oprettet en RMA - og vi hører nærmere....
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HardwareNoob d. 20-05-2012 23:15:15.
Ang. billede, der er sikkert flere billeder af hver bundkort. Det bruger man til og finde fejl i produktion, der er en højopløsningskamera der tager billeder af printet når det er færdig, billede bliver så sammenlinget med et der er i databasen. Og de to skal helst være ens. Er de ikke det ryger den ud på en side spor til kontrol. Hvor der så sidder en og kigger på billede og retter fejlen.
Men der har været en del pin fejl på S1155 syndes jeg. Når man tænker på hvor let det er monter en CPU, skal man næsten være en spade for og bøje dem.
Så jeg vil næsten sige kontrollere den sokkel før du sætter en cpu i.