#0 - Jeg ville styre udenom Asrock. Jeg har selv haft et Asrock fatal1ty Z77 og det var godt nok ikke pengene værd til OC hvis det er det primære formål (var det i mit tilfælde).
MSI har jeg heller ikke haft gode erfaringer med, men jeg kender dog ikke noget til præsis det du aktuelt linker til. Jeg har (som en bedre erstatning for Asrock kortet) købt et Asus P8Z77-V Deluxe og det kører bare.
Alt fungerer bare bedre på Asus kortet end med Asrock kortet, og de ligger trods alt i samme prisleje.
Så hvis jeg skulle anbefale nogen af de kort du linker til, ville det være Asus P8Z77-V Pro
Ang CPU, så har jeg en 3770K og den bliver piv fløjtende godt nok varm... selv med min Antec H2O 920 kan jeg ikke komme højere end 4,5 med 1,2Vcore, og så bliver den 60-70grader ved load... Men føj den performer lækkert 😉
PS: det kan være der er mere held med din 3570K 😉 Jeg krydser fingre ;.)
#6 - Enig og #0, du bør imo ikke bruge penge på en "gammel" cpu-type som 2500K/2600k som jo er en del sløvere end Ivy.
Min 3930K som er OC 4,8ghz, set i forhold til min 3770K som også er OC til 4,8ghz, er der en klar og mærkbar forskel når de bliver sat til at arbejde.
Du bør dog holde dig til noget Corsair H100 eller lign. (som minimum) til køling. Luftkøling er no-go til Ivy, efter min mening/erfaring, hvis den altså skal overklokkes , selvfølgelig
-------CB
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Karsten-B d. 17-05-2012 11:33:13.
#7 - det er rigtigt, men jeg kan ikke helt få den stabil ved 1,45-1,5vcore ved højere clock... så jeg ved ikke, om det er for meget vcore... jeg har set nogle være helt nede på 1,15 for 4500mhz...
#9 Vælg ASUS, jeg har aldrig oplevet probs med dem og BIOS er super nem at arbejde med. Hvad angår ssd, så kan du spare en del ved at købe den her http://www.memoryc.com/product... den har jeg brugt i talrige systemer og aldrig oplevet nogle problemer med den
Moderator
Tilføjet: 17-05-2012 13:51:47
Svar/Indlæg:
7881/1165
Det med at Ivy bliver varm er jo 100% korrekt. Men i modsætning til Sandy kan den holde til det 🙂 Ingen panik, den kan blive op til 105grader. Så hvis en Sandy en lun ved 60grader er en Ivy det ved 85 😉
Det skal der ihvertfald, dog først om 17-18 dage når jeg kommer hjem på leave fra afghanistan. Stumperne skulle komme herned med posten på torsdag, så jeg kan tage dem med hjem igen, dog uden at skulle betale moms 🙂