Ang. kodning.

Software d.  16. maj. 2012, skrevet af MATHI.B96
Vist: 950 gange.

MATHI.B96

Erfaren rotte
Tilføjet:
16-05-2012 19:23:19
Svar/Indlæg:
92/14
Heysa folkens.

Jeg står og skal lave en form for "tilmelding" i html.

Det skal foregå sådan, at der er en overskrift:

og så skal man kunne udfylde

Navn:
Email:
Tlf nr:

Dernæst skal der være en hvor man kan tilmelde sig mad, sodavand, alkohol. Vil sige "afkrydsning" og så ikke mindst én med sovning. (afkrydsning)

Og når man så efterhånden krydser af: Så er der en tæller i bunden, der fortæller hvad det samlede beløb bliver?

Alt i alt, skal man kunne trykke "send" og "formularen" skal så sendes til en email (min)

Kan det laves og hvordan? :)

Mvh.
Mathias B

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2012 21:09:49
Svar/Indlæg:
3854/175
Ja, det kan godt laves.
Dog bliver email delen noget der kræver mailserver og kræver lidt.

Jeg ville nok lave det i en side, hvor man udfyldte og alt det der, og så istedet for at sende det som en mail, så ligge det i en database (SQL kunne være en mulighed) og så lave en side hvor du trækker data ud fra db'en i et table hvor der står sådan her: (og du bliver admin, så det er kun dig der har adgang til siden/dit login har)

Det er sådan du kunne se tilmeldingerne

Derudover så kan du så have en login side, hvilket giver dig de nødvendige rettigheder for at se hvem der har tilmeldt sig og sådan noget.

Men har du et domæne så folk kan tilgå den fra enhver computer, fordi det er jo en basal ting, ellers bliver det lidt små kedeligt 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 16-05-2012 21:10:35.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
16-05-2012 21:19:17
Svar/Indlæg:
2826/100

Godt forslag 😛 Men alt efter hvad det skal bruges til er det måske lidt overkill, for ikke at nævne at han skal igang med enden noget .net programmering eller php for at kunne lave det. 🙂

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2012 21:28:50
Svar/Indlæg:
3854/175
#2 Jeg har ASP.NET kode til login funktion som han bare kan få. Det er simpelt, men det skal det vel også være? 🙂

Derudover kunne jeg godt være frisk på at hjælpe #0 med det, da jeg gerne ville have lidt træning i ASP.NET, SQL og generelt bare hjemmeside

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
16-05-2012 21:37:03
Svar/Indlæg:
2826/100

cheater 😛 Du bruger den der er indbygget i visual studio så 😉

Men, vil da bestemt ikke stå imellem det gode initiativ. Dog skal du huske på et par ting, for det første kommer det an på hvor siden skal ligge, hvis #0 har en side som kører på php vil APS.net ikke være specielt optialt (hint hint 😛)

Adgang til en SQL server er nok en mysql, så du skal lige huske kommandoerne er anerledes end til en Microsoft SQL Server 🙂

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2012 22:07:21
Svar/Indlæg:
3854/175
#4 Jeg bruger WebMatrix og login delen er fra w3schools dog med lidt tilføjelser i det helt små 😛

Men hvad bruger man til at hoste sådan en webside, hvis du altså selv gør deT?
Når jeg leger lidt med det, så kører jeg det bare gennem WebMatrix, men det er kun mig selv der kan komme ind på det via localhost:randomport

Og jeg kender ikke helt enormt meget til SQL kommandoerne, og nok slet ikke til MySQL 😕

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 16-05-2012 22:09:42.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
17-05-2012 02:28:13
Svar/Indlæg:
2826/100

Personligt bruger jeg Microsofts egen IIS, den ligger som default i windows, det eneste den kræver er at du aktiverer den 🙂

den ligger under: program and features --> Turn windows features on or off --> "Internet Information Services", sæt et flueben der og du skulle være good to go, så kan du styre den fra control panelet derefter (den er indbygget i windows 7 og Vista, personligt har jeg den dog liggende på en server, men om der er nogen forskel tror jeg ikke)

Kom lige til at tænke på at hvis den skulle ligge lokalt kan det faktisk gøres rimelig simpelt, Microsoft laver en express udgave af deres SQL server (tænkte jeg ikke lige på før selvom jeg faktisk selv har et par af dem på arbejdet 😳 )

http://www.microsoft.com/en-us...

Hvis man så installerer IIS på en pc og installerer SQL server 2008 R2 express så har man egentlig det perfekte test lab eller til mindre sider en ganske fin webserver.

MATHI.B96

Erfaren rotte
Tilføjet:
17-05-2012 10:35:09
Svar/Indlæg:
92/14
Hey guys. Det som 1 siger, er sådan set det jeg leder efter.

Den skal dog kunne udregne, at hvis man kryder sodavand af:

Så bliver det 50.
og hvis både mad og sodavand er krydset af = 150 :)

Men, hvis i gider at hjælpe, ville det være perfekt.
Det er nemlig sådan at vi skal have dimensionsfest d.1 og vi står og kan ikke finde hoved og hale i, hvem der tilmelder sig. Så skal have den op senest lørdag...

Er det sådan så i kan hjælpe? Kan i sende en pm?

Og ja, jeg har webhost = mathiasbrask.dk (den ser ikke for godt ud nu) :P

Men ja...

MATHI.B96

Erfaren rotte
Tilføjet:
17-05-2012 11:43:40
Svar/Indlæg:
92/14
Det jeg har lavet indtil videre er på denne side: http://mathiasbrask.dk/fest/9k...

Det jeg så mangler, er bare en box "til højre" for tilmeldingen med "priser."

Men syntes godt nok, html sætter begrænsninger...

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2012 13:24:01
Svar/Indlæg:
3854/175
Den du har lavet der ser da ud til at gøre det den skal?

Men kan du se det folk så skriver ind i den eller er det ikke lavet endnu?

Ang. den pris, så tror jeg du kan lave det med en omgang JS, det skulle ikke være uoverkommeligt.
Og hvis den skal op lørdag, så kan jeg ikke hjælpe. Skal til fødselsdagsfest idag, imorgen har jeg sikkert håndværkere på besøg og lørdag skal jeg så til konfirmation, så det kan jeg ikke rigtig nå 😕

Men ja, HTML sætter begrænsninger, du skal nok ud i noget SQL for at smide det i en database

Sweet_Dane

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2012 14:31:45
Svar/Indlæg:
138/1
Hej
Hvilken platform er dit webhotel? Win eller Linux?
Hvis det er windows, kan jeg sagtens lige lave lidt c# til dit html :)
Det ville være smart at lave sådan så det gemte tilmeldingen i en Database = backup, og samtidig sendte til din mail.

Rimeligt simpelt at lave, dog roder jeg mest med asp.NET.

Smid mig lige en besked hvis det kunne være int.

vh.
Nikolaj

ps. Jeg lægger selvfølgelig reklame for mit firma på siden, da det jo ikke er gratis at få noget lavet ;)

Sweet_Dane

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2012 14:54:56
Svar/Indlæg:
138/1
Jeg kan evt. godt hoste det for dig, hvis du ikke har MSSQL.

MATHI.B96

Erfaren rotte
Tilføjet:
18-05-2012 12:38:27
Svar/Indlæg:
92/14
Det hele løste sig, ved hjælp af en formel som one.com tilbudte :)